loader image

جستجو

Western support revives Ukraine

شورای روابط خارجی اروپا»:
حمایت غرب، اوکراین را احیا می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «شورای روابط خارجی اروپا» در یادداشت خود ضمن اشاره به باز شدن جبهه جدید از سوی نیروهای پوتین در شمال خارکف،‌ تاکید کرد: حمایت غرب، اوکراین را احیا می‌کند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، موسسه شورای روابط خارجی اروپا در یادداشت خود به‌قلم «تیموتی گارتونش» نوشت: اوکراین با وضعیتی غم‌انگیز و با افزایش تلفات و اختلالات استرس و هرج‌ومرج پس از سانحه در میان جمعیت مردمش در کشور مواجه است.

نیروهای ولادیمیر پوتین از مزیت‌های عددی خود و کندی غرب برای تأمین پدافند هوایی و مهمات کافی اوکراین استفاده می‌کنند.

آن‌ها جبهه جدیدی را در شمال خارکف باز کرده‌اند، جبهه‌ای که نزدیک‌تر به مرز روسیه بوده و تأمین آن نسبت به غرب بسیار سریع‌تر خواهد بود.

هدف اصلی روسیه گسترش خط مقدم خود است تا ارتش پوتین بتواند در شرق پیشروی کند و بیشتر استان‌های دونتسک و لوهانسک را در اختیار بگیرد.

این وضعیت باعث ایجاد تنش در میان سربازان اوکراینی شده است، زیرا آن‌ها معتقدند زمان جنگیدن غرب نیز فرا رسیده است.

اوکراین با خشم بسیاری نسبت به غرب به دلیل عدم انجام اقدامات کافی در توانمندسازی کشورش برای دفاع از خود، با نگرانی در مورد کاهش حمایت غرب، مواجه است.

« ولودیمیر زلنسکی» به خاطر امیدهای غیرواقعی‌اش برای پیروزی کامل، از جمله تسخیر مجدد تمام سرزمین‌های مستقل اوکراین در مرزهای سال 1991، از جمله کریمه، مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

افکار عمومی تحت فشار از دست دادن مرزها و زمین‌هایشان، خستگی، تروماهای جنگی و نگرانی در مورد کاهش حمایت غرب تغییر کرده است.

اکثریت 58 درصد از مردم گفتند که کشور باید به جنگ ادامه دهد، حتی با وجود خطراتی که برای مناطق تحت کنترل اوکراین وجود دارد.

با این حال، 32 درصد گزینه دوم را ترجیح دادند که شامل به تعویق انداختن آزادی مناطق تحت اشغال روسیه در برنامه و همچنین نگرانی از کاهش کمک‌های غربی و تضمین‌های امنیتی جدی است؛

اما باز هم قلمرو از دست رفته برای مردم بسیار مهم خواهد بود و بسیاری از اوکراینی‌ها همچنان از دولت خود به خاطر مذاکره در مورد شکستشان خشمگین هستند.