loader image

جستجو

Israeli financial support for terrorism1

هاآرتص:
حمایت مالی اسرائیلی‌ها از تروریسم

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «هاآرتص» درگزارش خبری خود ضمن اشاره به قتل یک مرد فلسطینی توسط یک یهودی،‌ به بررسی موضوع حمایت مالی اسرائیلی‌ها از تروریسم پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری هاآرتص در گزارشی  به‌قلم «عانات کام» نوشت: در پی دستگیری یک مرد یهودی اهل آریل به ظن قتل یک مرد فلسطینی در درگیری روز قبل بین شهرک‌نشینان و فلسطینی‌ها، شرکت Honenu از چهارشنبه گذشته بیش از 20 بیانیه مطبوعاتی صادر کرده است.

در ابتدای طوفان خبری این اتفاق، تمام تلاش بر این بود که غیرت قوم یهود تحریک شود.

این شستشوی مغزی آ‌ن‌قدر موفقیت‌آمیز بود که چند صد نفر که تقریباً همه آن‌ها از جریان اصلی جنبش شهرک‌سازی یهودی در کرانه باختری بودند، شنبه شب در خارج از ایستگاه پلیس آریل برای حمایت از آن مظنون تظاهرات کردند.

روز سه‌شنبه، گروهی از خاخام‌های مذهبی صهیونیست، از جمله برخی افراد میانه‌رو، با صدور بیانیه‌ای از مقامات خواستند «مظنون را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند». یادآوری: این مردی است که مظنون به ضربات چاقو به مرد دیگری است.

این تشدید فعالیت Honenu است. این نهاد یک سازمان غیرانتفاعی ثبت‌شده است که اهداف آن، همانطور که در وب‌سایت اسرائیلی عبری زبان GuideStar بیان شده، شامل تشویق کارفرمایان به اولویت دادن به اسرائیلی‌هاست.

Honenu  امسال بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

Honenu  بر اساس ماده 46 قانون مالیات مجاز به دریافت کمک‌های مالی  بدون نیاز به بازپرداخت است، به این معنی که دولت به طور غیرمستقیم بودجه فعالیت‌های آن را تامین می‌کند.

این فعالیت‌ها در حال حاضر توسط ثبت انجمن‌ها بررسی می‌شوند، زیرا گواهی Honenu مبنی بر انطباق با قوانین ثبت‌کننده برای مدیریت صحیح از بین رفته است. در سه ماه گذشته، اداره ثبت حداقل پنج بار به آن اطلاع داده است که هنوز تمام مدارک لازم برای بررسی درخواست خود را جهت تأیید مجدد ارائه نکرده است.

کمک‌های مالی آمریکا از طریق صندوق مرکزی اسرائیل، یک سازمان خیریه که قبلاً در چندین تحقیق در اینجا نقش‌آفرینی کرده است، انجام می‌شود. کمک‌های مالی به آن سازمان در آمریکا از مالیات کسر می‌شود.

وب‌سایت عبری زبان Honenu چنین می‌گوید: «ما همچنین به پیشینه و انگیزه‌ها نگاه می‌کنیم. ما طرز فکر کسی را درک می‌کنیم که متاثر از آسیبی است که به قوم یهود وارد شد، از مرزها عبور کرد و با جدیت خود علیه هتک حرمت ملی مردم یهود اقدام نمود و ما فکر می‌کنیم که او شایسته دریافت تمام حقوق خود است.»