loader image

جستجو

The attack on Iran is an important issue in the war between wars

نیویورک سان:
حمله به ایران موضوعی مهم در جنگ بین جنگ‌ها است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک سان» در یادداشت خود ضمن اشاره به حمله پهپادی اسرائیل به اصفهان،‌ تاکید کرد: حمله به ایران موضوعی مهم در جنگ بین جنگ‌ها است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نیویورک سان در یادداشت خود به‌قلم «بنی‌ آونی» نوشت: در حالی که آمریکا بر سر سودمندی یک حمله نظامی مرگبار برای توقف برنامه هسته‌ای ایران بحث می‌کند.

و در حالی که ایران تروریسم را در کرانه باختری تحریک می‌کند، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال انجام یک کارزار بسیار موفق و مستمر از حملات دقیق است.

عملیات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در اراضی فلسطین و حمله جسورانه آن به اصفهان، بخشی از همان جنگ طولانی است و به نظر می‌رسد هر دو در خدمت منافع آمریکا هستند.

بلینکن در یک تور غرب‌آسیایی است که علاوه بر اورشلیم، به رام‌الله نیز می‌رود. حداقل به طور علنی، انتظار می‌رود که او بیشتر با ترس از تشدید تروریسم عربی و اقدامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای توقف آن مقابله کند.

این اقدامات در چند ماه گذشته در شمال کرانه باختری در اطراف جنین و نابلس متمرکز شده است.

در آنجا، گروه‌های مورد حمایت تهران مانند جهاد اسلامی فلسطین، حماس و گروه‌هایی با نام‌هایی مانند «لانه شیر» مسلط شده‌اند.

تشکیلات خودگردان فلسطین کنترل خود را از دست داده است و مقامات امنیتی آن یا عقب‌نشینی کرده‌اند یا به تروریست‌ها پیوسته‌اند.

فلسطینی‌ها در این مبارزه اهداف خاص خود را دارند، اما افزایش خشونت، هدف اصلی ایرانیان را نیز پیش می‌برد: نابودی دولت یهود.

«یونی بن مناخیم» -تحلیلگر مرکز امور عمومی اورشلیم- اخیراً نوشت: «ایران پول به سازمان جهاد اسلامی می‌دهد که شروع به تأسیس گروه‌های مسلح جدید در شمال کرانه باختری کرد.»

نتانیاهو پس از دیدار با بلینکن، گفت: «سیاست اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این بوده و خواهد بود که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و ابزارهای تحویل آن انجام دهد.»

حمله به اصفهان و متعاقب آن انهدام یک کاروان کامیون حامل سلاح در مرز عراق و سوریه بخشی از جنگ است.

اورشلیم از اظهار‌نظر خودداری کرده است، اما وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که عملیات پهپادی علیه یک هدف نظامی در اصفهان توسط اسرائیل انجام شده است و نیویورک‌تایمز به طور خاص به موساد به‌عنوان مسئول آن اشاره کرده است.

به نظر می‌رسد حمله اصفهان چرخشی مهم در «جنگ بین جنگ‌ها» است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) چند سالی است بی‌سروصدا به راه انداخته است.

طبق گزارش‌ها، این حمله با پهپادهای کوادکوپتر انجام شده است، و ظاهراً یک سایت تولید تسلیحات ناشناخته را هدف قرار داده و ظاهراً به‌شدت آسیب دیده است.

«ران بن یشای» -تحلیلگر نظامی کهنه‌کار اسرائیلی- می‌نویسد: ایران علاقه‌مند به توسعه موشک‌‌های خاصی است که می‌توانند به پنج برابر سرعت صوت برسند. او خاطرنشان می‌کند که موشک‌های مافوق صوت می‌توانند با موفقیت سامانه‌های پدافندی اسرائیل را دور بزنند.

تاکنون تنها روسیه و چین کمونیستی این سلاح را ساخته‌اند. اگر واقعاً روسیه به ایران کمک می‌کند تا به این کشورها بپیوندد، این امر باید سیاست‌گذاران واشنگتن را هشیار کند.

«جاناتان شانزر» -محقق ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها- می‌گوید: «ایران برای روسیه سلاح تولید می‌کند و روسیه بر تولید سلاح‌هایی که می‌خرند نظارت می‌کند.» او می‌افزاید، بنابراین حملات به تأسیسات ایران هم به نفع اسرائیل و هم به نفع آمریکاست.

حمله آشکار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به اصفهان به‌دنبال جلساتی بود که «ویلیام برنز» -رئیس سیا- هفته گذشته در این کشور برگزار کرد و اسرائیل (رژیم صهیونیستی)و آمریکا به تازگی بزرگترین تمرین نظامی مشترک خود را انجام دادند.

تکذیبیه ایران مبنی بر آسیب ندیدن تأسیسات اصفهان، بر موفقیت این کارزار تأکید می‌کند. تلاش برای به حداقل رساندن ضربات علیه ایران، ترس ایران را از این که پذیرش عمومی آن را مجبور به ضدحمله کند و خطر یک جنگ همه‌جانبه را به همراه خواهد داشت، نشان می‌دهد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک منطقه خاکستری را شناسایی کرده است که می‌تواند در آن مانور دهد.

در عوض، تهران از نیروهای نیابتی خود برای انجام حملات تروریستی در داخل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استفاده می‌کند و هر بار که نیروهای اسرائیلی علیه هسته‌های تروریستی مورد حمایت ایران اقدام می‌کنند، حمایت بین‌المللی از این کشور را از بین می‌برد.

اسرائیلی‌ها در جنگ بین جنگ‌ها برنده می‌شوند. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌تواند تروریسم کرانه باختری را مهار کند، اما آیا می‌توان آن را با چیزی مقایسه کرد که یک کارخانه موشک‌سازی را از بین می‌برد؟