loader image

جستجو

An attack on Gaza would be a disaster for Israel

فارن افرز:
حمله به غزه برای اسرائیل فاجعه خواهد بود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن افرز» نوشت: تهاجم قریب‌الوقوع غزه یک فاجعه انسانی خواهد بود و  نه تنها امنیت بلندمدت اسرائیل آسیب می‌رساند  بلکه منافع اصلی آمریکا در غرب‌آسیا، اوکراین و رقابت واشنگتن با چین بر سر نظم هند و اقیانوس آرام را تهدید می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن افرز در یادداشتی به‌قلم «مارک لینچ» نوشت:در اوایل صبح روز 13 اکتبر، ارتش اسرائیل هشدار داد غزه باید ظرف 24 ساعت قبل از تهاجم زمینی احتمالی تخلیه شوند.

چنین تهاجمی از سوی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، با هدف قطعی پایان دادن به حماس خواهد بود.

حمله زمینی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)،  اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد و واشنگتن نیز به‌طور کامل از طرح‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی)،  حمایت کرده است و بسیاری نیز خواستار یک انتقام سخت شده‌اند؛

اما این دقیقاً زمانی است که واشنگتن باید اسرائیل را از دست خود نجات دهد.

تهاجم قریب‌الوقوع غزه یک فاجعه انسانی، اخلاقی و استراتژیک خواهد بود. این نه‌تنها به‌شدت به امنیت بلندمدت اسرائیل(رژیم صهیونیستی)،  آسیب می‌رساند و هزینه‌های انسانی غیرقابل‌تصوری را بر فلسطینی‌ها تحمیل می‌کند.

بلکه منافع اصلی آمریکا در غرب‌آسیا، اوکراین و رقابت واشنگتن با چین بر سر نظم هند و اقیانوس آرام را تهدید می‌کند.

در کنار این موضوع شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد سیاستمداران اسرائیلی به پیامدهای بالقوه جنگ در غزه، کرانه باختری یا در منطقه فکر کرده باشند.

حماس تقریباً به‌طورقطع چنین واکنشی از سوی اسرائیل (رژیم صهیونیستی)را پیش‌بینی می‌کرد و به‌خوبی آماده است و هر چه جنگ طولانی‌تر شود، جهان بیشتر با تصاویر کشته و مجروح اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پر می‌شود و فرصت‌های بیشتری برای رویدادهای مخرب غیرمنتظره به وجود میاورد.

در یک سناریوی بدتر، درگیری محدود به غزه نخواهد ماند و حزب‌الله نیز به‌راحتی می‌تواند به جنگ کشیده شود و اگر حزب‌الله با زرادخانه موشکی مهیب خود وارد معرکه شود، اسرائیل با خطری بسیار بزرگ مواجه می‌شود.

کسانی که از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌خواهند با اهداف حداکثری به غزه حمله کند، متحد خود را به یک فاجعه استراتژیک و سیاسی سوق می‌دهند.

خطر گسترش درگیری بسیار نگران‌کننده است و دستاوردهای بالقوه آن به‌طور قابل‌توجهی کم است.

دولت بایدن به‌وضوح اعلام کرده است که از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در واکنش به حمله حماس حمایت می‌کند.

اما اکنون زمان آن فرا رسیده است که از قدرت این رابطه استفاده کند تا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را از ایجاد یک فاجعه قابل‌توجه باز دارد.

آمریکا باید این کار را به قیمت جایگاه جهانی خود و منافع منطقه‌ای خود انجام می‌دهد.

اگر حمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به غزه، با همه کشتار و تشدید آن، محتمل‌ترین مسیر خود را طی کند، دولت بایدن از انتخاب‌های خود پشیمان خواهد شد