loader image

جستجو

Lapid's attack on Netanyahu

والا:
حمله لاپید به نتانیاهو

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «والا» در گزارشی از حمله لاپید به نتانیاهو خبر داد و نوشت: لاپید روش عملیات نتانیاهو و طرفدارانش را «برنامه کاری» برای در هم شکستن سیستم قضایی خواند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری والا در گزارشی خبر داد: «یائیر لاپید» -نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، امروز دوشنبه گفت که «بنیامین نتانیاهو» -رهبر اپوزیسیون- «به دلایل شخصی در تلاش است تا سیستم قضایی را از بین ببرد».

لاپید روش عملیات نتانیاهو و طرفدارانش را «برنامه کاری» برای در هم شکستن سیستم قضایی خواند و گفت: «من مشکلی با انتقاد ندارم و با بخش بزرگی از انتقادات نسبت به عملکرد قضایی موافقم.

اما اشتباه نکنید، این چیزی نیست که اکنون اتفاق می‌افتد. اینجا یک انتقاد شخصی وجود دارد و هدفی برای اصلاح نیست».

او افزود که دولتش با اصلاحات موافقت خواهد کرد، «در صورتی که بدانیم که آن‌ها قصد فرار از عدالت را ندارند».

لاپید با اشاره به حملات مختلف افراد نتانیاهو به دستگاه‌های اجرایی گفت: «وقتی نخست‌وزیر در دادگاه می‌گوید پلیس، دادستانی و رسانه‌ها تلاش می‌کنند کودتا کنند، مردم باید از این حرف‌ها چه چیزی بفهمند.

وقتی دودی امسالم کاندیدای وزیر دادگستری است، آن چیزی که مردم از حرف‌های نتانیاهو می‌فهمند، این است که جدی می‌گویید رئیس دیوان عالی مست است؟»

«استرحیات» -رئیس دیوان عالی- در سخنان خود مدعی شد که حملات به سیستم قضایی «در دوره انتخابات تشدید شده و به ترفندی برای ایجاد شکاف جهت به دست آوردن منافع سیاسی تبدیل می‌شود».

او خواستار کنار گذاشتن قوه قضائیه از بازی سیاسی شد و گفت: «هیچ قاضی راست و چپی وجود ندارد».

«گالی بهاروو مائیرا» -مشاور حقوقی دولت گفت که او پذیرای انتقاد است، اما من نیامدم تا کسی را راضی کنم.

وی افزود: «انتقاد مشروع است، اما دخالت شخصی در کار دادستان‌ها و قضات باید رد شود و می‌تواند دست آن‌ها را ببندد و به حکومت آسیب برساند».

«گیدئون ساعر» -وزیر دادگستری- نیز به نتانیاهو حمله کرد و مدعی شد: «آنچه ادامه کار و اصلاح را به خطر می‌اندازد، آشکارا از بین بردن هر چیزی است که در 74  سال عمر این دولت در اینجا ساخته شده و این دستاوردها به سختی به دست آمده است. کسی حق ندارد به دلایل شخصی آن را از بین ببرد».