loader image

جستجو

خرید اسراییل از امریکا

خبرگزاری اسپوتنیک: اسرائیل 2 فروند هواپیمای سوخت‌رسان آمریکایی معامله کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «اسپوتنیک » در یادداشت تازه خود به موضوع قرارداد فروش دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان امریکایی به اسرائیل اشاره کرد و نوشت: این توافق همچنین به رژیم صهیونیستی  این اختیار را می‌دهد که 6 فروند بالگرد اضافی خریداری کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری اسپوتنیک در یادداشت تازه خود نوشت:  اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای پشتیبانی از عملیات‌های هوایی احتمالی خود علیه ایران به هواپیماهای سوخت‌رسان نیاز دارد.

دولت تل آویو اطلاع داد که اسرائیل  (رژیم صهیونیستی) قراردادی به ارزش تقریبی 3.1 میلیارد دلار برای خرید 12 بالگرد ترابری سنگین «لاکهید مارتین» و دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان «بوئینگ KC-46» از آمریکا امضا کرد.

وزارت دفاع اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در بیانیه‌ای خبر داد که این خرید بخشی از «برنامه گسترده‌‌تر برای تقویت قابلیت‌های» ارتش این کشور و «آمادگی آن برای مقابله با تهدیدات فعلی و در حال توسعه» است.

در این بیانیه ذکر شده است: این توافق همچنین به اسرائیل  (رژیم صهیونیستی) این اختیار را می‌دهد که 6 هلیکوپتر اضافی خریداری کند. قرار است اولین هلیکوپترها در سال 2026 وارد اسرائیل  (رژیم صهیونیستی)شوند.

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که هلیکوپترهای جدید جایگزین ناوگان قدیمی این کشور از بالگردهای سیکورسکی CH-53 خواهند شد که تل آویو اواخر دهه 1960 خریداری کرده است.