loader image

جستجو

اعتراف ک ییف به نبود هیچ شواهدی

خبرگزاری اسپوتنیک: هیچ شواهدی برای حمله روسیه به اوکراین وجود ندارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «اسپوتنیک» در یادداشت تازه خود به نقل از شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین نوشت: امروزه ما تهدید خشونت عریان از سوی روسیه را شاهد نیستیم و هیچ شواهدی برای حمله روسیه به اوکراین وجود ندارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری اسپوتنیک در یادداشت تازه خود نوشت: «اولکسی دانلیوف» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین روز یکشنبه اذعان کرد، شواهدی از حمله روسیه به این کشور وجود ندارد.

این مقام اوکراینی گفت: «امروز ما هیچ خطری از جانب آنچه در مرزهایمان می‌گذرد شاهد نیستیم. اگر منظور همان از تجمع گسترده [نیروهای روس] باشد که رسانه‌های خارجی بر آن اصرار دارند، باید بگویم که اصلاً شاهد چنین چیزی نیستیم.»

دانیلوف افزود: «ما در حال پایش همه‌چیز هستیم و از هر اتفاقی که رخ می‌دهد مطلع هستیم. امروزه ما تهدید خشونت عریان از سوی روسیه را شاهد نیستیم. در مورد چیزی که ممکن است فردا رخ دهد، فردا صحبت خواهیم کرد.»

دبیر این نهاد اوکراینی که مشاور رئیس جمهور محسوب می‌شود برآورد کرد حدود ۱۲۲ هزار نیروی روسی در حدفاصل دویست کیلومتری مرزهای اوکراین قرار دارند و ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ نیروی روس دیگر نیز در فاصله چهارصد کیلومتری مرزهای اوکراین هستند.

او در ادامه تضمین داد این تعداد نیرو برای حمله ادعایی رسانه‌های غربی کافی نیست و روسیه برای انجام چنین حمله‌ای باید سه تا پنج برابر نیروی بیشتری را گسیل کند.

دانیلوف خاطرنشان کرد، آنچه امروز بزرگ‌ترین تهدید برای اوکراین محسوب می‌شود بی‌ثباتی داخلی است و به ادعای او روسیه ممکن است «از آن سوءاستفاده کند» و کی‌یف باید از چنین اقدامی ممانعت کند.

او با اشاره به آمادگی کامل ارتش اوکراین برای هرگونه حمله احتمالی از مردم کشورش خواست که با خیالی آسوده تعطیلات سال نو میلادی را سپری کنند.