loader image

جستجو

بیمارستان اسراییل

خبرگزاری المانیتور: ایران در حمله سایبری به مرکز پزشکی هیلل‌یافه دخیل نیست

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «المانتیور» در یادداشت تازه خود، با وجود اشاره به نگرانی از افزایش تشدید جنگ سایبری بین ایران و رژیم صهیونیستی در پی حملات سایبری اخیر به پمپ بنزین‌های ایران، به‌نقل از یک کارشناس رژیم صهیونیستی، حمله سایبری اخیر به مرکز پزشکی هیلل‌یافه را بی‌ربط به ایران دانست.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری المانیتور در یادداشت تازه خود به‌قلم «بن کسپیت» نوشت: پمپ بنزین‌های ایران هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند که نگرانی‌ها از تشدید جنگ سایبری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و این کشور را افزایش داده است.
وزارت بهداشت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در روز هشتم نوامبر طی یک جلسه استماع فوری در پارلمان گزارش داد که مرکز پزشکی هیلل‌یافه حدود چهار هفته پس از انجام یک حمله سایبری گسترده هنوز به فعالیت کاملاً عادی بازنگشته است.
«روون الیاهو» -مدیر امنیت اطلاعات و سایبری در وزارت بهداشت- در جلسه استماع تشکیل‌شده برای بحث در مورد حملات سایبری فزاینده به موسسات مراقبت بهداشتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به قانونگذاران گفت: «ما در یک جنگ جهانی سوم در زمینه سایبری هستیم.» وی افزود که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هر ماه صدها حمله از این دست را مهار می‌کند.
این پیچیده‌ترین و آسیب‌رسان‌ترین حمله به بیمارستان بزرگ هیلل یافه بود و همه سیستم‌های رایانه‌ای و اداری این مرکز را از بین برد و قفل کرد. پزشکان بیمارستان با اقدامات پیشگیرانه به آن پاسخ دادند و تمام سیستم‌های دیجیتال کامپیوتری خود، از تجهیزات تصویربرداری پزشکی گرفته تا درها و پارکینگ‌ها را خاموش کردند.
کارشناسان می‌گویند که این حمله باج‌افزاری، تمام ویژگی‌های یک حمله سایبری «دولتی» را داشت.
یک کارشناس سایبری مشهور اسرائیلی(رژیم صهیونیستی) به المانیتور گفت: «حمله سایبری به سیستم سوخت ایران بدون شک توسط یک قدرت دولتی انجام شد». توانایی‌هایی که در فلج‌کردن سیستم حیاتی ملی عرضه بنزین نشان داده شد، این بار بر وسایل نقلیه عمومی تأثیر گذاشت، اما دفعه بعد می‌تواند سیستم‌های حیاتی‌تری مانند ارتش، مراقبت‌های بهداشتی یا سایر شبکه‌های مهم را از بین ببرد».
 وی افزود که هیچ مدرکی دال بر مسئولیت ایران در حملات به هیلل‌یافه وجود ندارد.
اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مسئولیت این حمله و هرگونه تجاوز سایبری علیه ایران را بر عهده نگرفته است.
مهم است که بدانیم نفتالی بنت، دیدگاه‌های تهاجمی‌تری نسبت به بنیامین نتانیاهو در مورد سیاست اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در قبال ایران دارد.
بنت اخیراً دستور سرمایه‌گذاری میلیاردی در افزایش ظرفیت نظامی، از جمله افزایش ظرفیت ذخایر اضطراری و ارتقای سریع گزینه نظامی را ‌که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک دهه پیش علیه زیرساخت‌های هسته‌ای ایران ابداع کرده بود، صادر کرد.