loader image

جستجو

Ukrainian diplomat with RussiaUkrainian diplomat with RussiaUkrainian diplomat with Russia

خبرگزاری فرانسه: احتمال یافتن راه حل دیپلماتیک بهتر از وقوع جنگ با روسیه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «فرانسه» در یادداشت تازه خود به نقل ازمشاور رئیس جمهور اوکراین درباره حضور نیروهای روس در مرزهای این کشور نوشت: برای سرویس‌های اطلاعاتی ما این فعالیت‌ها موجب شگفتی و غافلگیری نیست و احتمال یافتن راه حل دیپلماتیک بهتر از وقوع جنگ با روسیه است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری فرانسه در یادداشت تازه خود نوشت: یک مقام ارشد دولت اوکراین گفت: اقدامات اخیر نیروهای روس برای کی‌یف تازگی ندارد و احتمال پیدا شدن راه‌حل دیپلماتیک برای تنش‌های اخیر از وقوع جنگ بیشتر است.

«میخاییلو پودولیاک» -مشاور رئیس‌جمهور اوکراین- درخصوص حل‌وفصل دیپلماتیک تنش میان کی‌یف و مسکو ابراز امیدواری کرد.

این مقام اوکراینی گفت:‌ ارزیابی صادقانه از اوضاع حاکی از این است که شانس پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک برای کاهش تنش، همچنان به‌طور چشمگیری بالاتر از تشدید تنش‌هاست.

پودولیاک متذکر شد، هدف روسیه از انتقال نیروها در مقیاس گسترده و انجام رزمایش‌های متعدد به‌طور متناوب، تضمین فشار روانی عظیم دائمی بر اوکراین است که از بهار سال گذشته میلادی از سر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه حامیان غربی اوکراین «بخش چشمگیری» از اطلاعات خود درباره فعالیت‌های روسیه را از کی‌یف دریافت می‌کنند، گفت: برای سرویس‌های اطلاعاتی و نیروهای مسلح ما، این فعالیت‌های روسیه موجب شگفتی و غافلگیری نیست.