loader image

جستجو

هشدار به ایران درباره مذاکره

خبرگزاری فرانسه: ایران تنها چند هفته برای نجات برجام فرصت دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «فرانسه» در یادداشت تازه خود با اشاره به هشدار سه کشور اروپایی به ایران درباره رسیدن به توافق جهت احیای برجام نوشت: ایران برای رسیدن به توافق جهت احیای برجام تنها «چند هفته» و نه چند ماه فرصت دارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری فرانسه در یادداشت خود نوشت:  سه کشور بریتانیا، فرانسه، و آلمان که در مذاکرات احیای برجام با ایران شرکت دارند، در بیانیه‌ای این مذاکرات را دارای وضعیت «اضطرار» توصیف کردند و هشدار دادند که شرایط به سمتی می‌رود که بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ دیگر معنی نخواهد داشت.

مذاکره‌کنندگان این سه کشور در گفت‌وگوهای احیای برجام، در بیانیه خود آورده‌اند که «ما به روشنی می‌دانیم که به تدریج به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که تشدید فعالیت‌های برنامه هسته‌ای ایران، برجام را کاملاً [از مزایای آن] تهی می‌کند.»

آن‌ها نوشته‌اند که برای رسیدن به توافق جهت احیای برجام تنها «چند هفته» و نه چند ماه فرصت باقی مانده است و در غیر این صورت «مزایای عدم اشاعه» تسلیحات کشتار جمعی برجام از بین می‌رود.

بیانیه روز سه‌شنبه سه کشور اروپایی‌ در شرایطی صادر می‌شود که ایران و روسیه در همین روز نسبت به روند مذاکرات احیای برجام ابراز خوش‌بینی کردند.