loader image

جستجو

پرتاب فضایی

خبرگزاری فرانسه: پرتاب فضایی ایران آمریکا را نگران کرده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 خبرگزاری «فرانسه» در یادداشت خود به‌نقل از یک مقام عالی‌رتبه آمریکا درباره پرتاب فضایی ایران نوشت: پرتاب‌های فضایی ایران در تناقض با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و باعث نگرانی آمریکا از پرتاب فضایی ایران شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌خبرگزاری فرانسه درباره نگرانی آمریکا از پرتاب فضایی ایران نوشت:  به گفته وزارت خارجه آمریکا، پرتاب‌های فضایی ایران در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

یک مقام عالی‌رتبه در وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که پرتاب فضایی ایران، این کشور را نگران کرده است، ولی در عین حال،  آمریکا خواهان کاربرد دیپلماسی برای بازگشت به توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» است.

او اظهار داشت: « آمریکا همچنان نگران توسعه ابزارهای پرتابی ایران است. ابزارهای پرتاب فضایی از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که مشابه فناوری‌هایی است که در موشک‌های بالستیک، از جمله سیستم‌های دوربرد، مورد استفاده قرار از۲۲۳۱ می‌گیرند و یا قابل تبدیل به آن‌ها هستند. پرتاب‌های فضایی ایران در تناقض با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. به هر حال، ما به‌ دنبال بازگشت مشترک به پایبندی کامل به این توافق هستیم. ولی برنامه هسته‌ای ایران مغایر با برجام است».