loader image

جستجو

Russia's withdrawal from Syria is an opportunity for Israel

نیوزویک:
خروج روسیه از سوریه فرصتی برای اسرائیل است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه« نیوزویک» در مطلب خود با اشاره به اینکه خروج روسیه از سوریه فرصتی برای اسرائیل است، تاکید کرد: بدون روس‌ها و سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته‌شان، نیروی هوایی اسرائیل باید آزادی قابل‌توجهی برای مانور داشته باشد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در مطلب تازه خود به‌قلم «ژاکوب ناگل» و «جاناتان شانزر» نوشت:  ‌«بنی گانتز» -وزیر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، هفته گذشته جزئیاتی را درباره بزرگترین رزمایش نیروی دفاعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سال‌های اخیر فاش کرد.

این رزمایش شامل حملات هوایی شبیه‌سازی شده به ایران و یک جنگ چند جبهه‌ای شبیه‌سازی شده علیه نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران در سوریه، لبنان و غزه بود.

دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال بررسی گزینه‌های نظامی ‌خود است و ارتش برای هر تصمیمی‌ که دولت تصمیم بگیرد آماده است. ایران باید نگران باشد.

جنگ اوکراین، روسیه را بر آن داشت تا برخی نیروها و سخت افزارها را در خارج از سوریه مستقر کند، جایی که ایرانی‌ها می‌خواهند این خلاء را پر کنند.

اسرائیلی‌ها مصمم هستند که اجازه ندهند این اتفاق بیفتد. مرز سوریه و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و همچنین پایگاه‌ها و تأسیسات کلیدی در سوریه، در سال‌های اخیر شاهد درگیری‌های مهمی ‌بوده است.

نظام ایران به ساختن توانایی‌های خود برای هدف قرار دادن اسرائیل از این سرزمین جنگ‌زده ادامه می‌دهد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همچنین علیه قاچاق ایران از آنچه آن‌ها «سلاح‌های تغییردهنده بازی» می‌نامند، عمل می‌کند، که اصطلاحی است برای مهمات هدایت‌شونده دقیق. اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، قطعات، ماشین‌آلات تولید و هر چیز دیگری که ممکن است به تولید مستقل مهمات هدایت‌شونده دقیق کمک کند را ردیابی می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حزب‌الله در حال مونتاژ مهمات هدایت‌شونده دقیق در تاسیسات زیرزمینی لبنان است و روزانه از این نوع مهمات تولید می‌کند.

خروج روسیه از سوریه اکنون یک خطر و یک فرصت برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است. عملیات نظامی ‌اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به طور بالقوه می‌تواند ایرانی‌ها را مجبور به خروج کند. در واقع، بدون روس‌ها و سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته‌شان، نیروی هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید آزادی قابل‌توجهی برای مانور داشته باشد.

با توجه به تمرکز روس‌ها بر اوکراین، بر اساس گزارش‌ها، تعداد عملیات‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سوریه افزایش یافته است و احتمالاً تشدید خواهد شد.

حتی نظام اسد که بدون دخالت ایران و روسیه قدرت را از دست می‌داد، ممکن است از تشدید کارزار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استقبال کند.

حتی اگر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ایران را از سوریه بیرون کند، تولید مهمات هدایت‌شونده دقیق حزب‌الله در لبنان همچنان تهدیدی است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نمی‌تواند نادیده بگیرد.

جنگ علیه حزب‌الله، جنگی است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از مدت‌ها پیش برای جلوگیری از آسیب‌های گسترده از آن اجتناب کرده است، اما برای لبنان که در حال حاضر در بحران‌های سیاسی و اقتصادی درگیر است، بسیار بدتر خواهد بود.