loader image

جستجو

The anger of conservatives from Hayden's words

نیویورک پست:
خشم محافظه‌کاران از سخنان هایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک پست» در یادداشت خود با اشاره به سخنان رییس سابق سیا درباره جمهور‌ی خواهان، از خشم محافظه‌کاران از سخنان هایدن، نوشت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نیویوریک پست در یادداشت خود نوشت: القاعده، داعش، ایران، روسیه یا چین را فراموش کنید، «مایکل هایدن» -رئیس سابق سیا- فکر می‌کند خطرناک‌ترین کسانی که تاکنون دیده شده‌اند جمهوری‌خواهان هستند.

این ژنرال چهار ستاره بازنشسته نیروی هوایی آمریکا چهارشنبه شب با توئیت «ادوارد لوس» -سردبیر روزنامه فایننشال تایمز- که در 12 آگوست منتشر شده بود، موافق بود.

در این توئیت نوشته شده بود: «من در طول دوران حرفه‌ای خود ایدئولوژی‌های افراط‌گرایانه و خشونت‌باری را پوشش داده‌ام و هرگز با یک نیروی سیاسی پوچ‌گراتر، خطرناک‌تر و حقیرتر از جمهوری‌خواهان امروز برخورد نکرده‌ام. حتی نزدیک به آن.»

هایدن نوشت: «موافقم.»

هایدن از می سال 2006 تا فوریه سال 2009 رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا بود.

این اظهار‌نظر هایدن بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را متحیر و وحشت‌زده کرد.

«مری کاترین‌ها» -خبرنگار سی ان ان- در توئیتی طعنه‌آمیز نوشت: «چقدر عجیب که مردم فکر می‌کنند مقامات جامعه اطلاعاتی ممکن است انگیزه زیادی داشته باشند تا بازیگران حزبی خاص را بکوبند و همیشه بر اساس واقعیت هدایت نمی‌شود.»

«جوئل پولاک» -سردبیر بریت بارت- در توئیتی نوشت: «این بیشتر درباره سیا حرف دارد تا درباره جمهوری‌خواهان.»

«مت تایبی» -نویسنده- در این زمینه سوال کرد: «بنابراین، جمهوری‌خواهان امروز خطرناک‌تر از داعش، القاعده و غیره هستند؟»

هایدن هفته گذشته ظاهرا به طور تلویحی گفته بود ترامپ به دلیل انتقال اسناد طبقه‌بندی شده به اقامتگاه شخصی‌اش در فلوریدا باید اعدام شود.