loader image

جستجو

The hostility of the Biden administration to Israel2

گیت استون:
خصومت دولت بایدن با اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «گیت استون» در یادداشت تازه خود با اشاره به خصومت دولت بایدن با اسرائیل،‌ نوشت: بایدن هفته گذشته اعلام کرد می‌خواهد روابط آمریکا با تشکیلات خودگردان فلسطین را ارتقا دهد

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده گیت استون در یادداشت تازه خود به‌قلم «گای میلییر» نوشت:  انتصاب «هادی عمرو»به‌عنوان -معاون دستیار وزیر در امور اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فلسطین در 28 ژانویه 2021، مردی که نوشته بود «من از انتفاضه فلسطین الهام گرفتم» و به دروغ اسرائیل (رژیم صهیونیستی)را به «کشتار قومی» متهم کرد.

گام مهمی بود که بدترین خبرها را با خود به همراه داشت. دو روز قبل از آن، دولت بایدن نه تنها روابط خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین احیا کرد، بلکه بیشتر کمک‌های مالی که توسط دولت ترامپ تعلیق شده بود را از سر گرفت.

اما آن‌ها نتوانستند از رهبران فلسطینی بخواهند که تامین مالی و حمایت از تروریسم را متوقف کنند.

دولت بایدن تمایل خود را به یک «راه‌حل دو دولتی» اعلام کرده است. در سخنرانی ریچارد میلز، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل، او با اعلام این تمایلات، «شهرک‌سازی‌ها» را ‌به‌عنوان «مانعی برای صلح» تعریف کرد.

او این نکته را نادیده گرفت که بسیاری از فلسطینی‌ها کشور اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را یک شهرک بزرگ می‌دانند که باید برچیده شود.

از آن زمان، هر گونه ساخت‌وساز خانه در حومه‌های اسرائیل توسط وزارت امور خارجه با شدیدترین عبارات محکوم شده است.

در مقابل، دولت بایدن هرگز کوچکترین اظهارنظری در مورد ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی عظیم فلسطینی‌ها با هدف «غصب زمین» در کرانه باختری و صحرای نقب اسرائیل(رژیم صهیونیستی) انجام نداده است.

در 14 جولای 2022، بایدن یک بیانیه مشترک در مورد مشارکت استراتژیک آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) امضا کرد و قول داد «هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد».

با این حال، از اولین روزهای روی کار آمدن او، در 29 ژانویه 2021، دولت بایدن تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک «توافق هسته‌ای» جدید با روحانیون ایران انجام داده است که ‌آن‌ها را قادر می‌سازد نه تنها به سلاح هسته‌ای دست یابند، بلکه تا سقف 1000 میلیارد دلار به ایران پول می‌رساند، که مطمئناً در راستای حقوق بشر استفاده نمی‌شود.

دولت بایدن برای ماه‌ها به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) فشار می‌آورد تا یک قرارداد گازی فراساحلی با حزب‌الله لبنان را بپذیرد، که اکنون عملاً ساتراپی ایران است.

این توافق اساساً مرزهای دریایی اسرائیل را تغییر می‌دهد، ده‌ها میلیارد دلار از دولت یهود می‌گیرد و به حزب‌الله، نماینده تروریست ایران، اجازه می‌دهد تا میلیاردها دلار پول به دست بیاورد و تهدید بیشتری برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

«تونی بادران» -کارشناس لبنانی- به تفصیل توضیح داد که دولت بایدن می‌خواهد «تا جایی که ممکن است، پول بیشتری به لبنان بدهد»، با آگاهی کامل از اینکه این پول به حزب‌الله داده خواهد شد.

اعتقاد بر این است که حزب‌الله 200 هزار موشک و راکت را به سمت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نشانه رفته است. حسن نصرالله در ماه جولای گفت: «همه اهداف زمینی و دریایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در تیررس موشک‌های حزب‌الله هستند».

چرا دولت بایدن به یک نیروی شبهه‌نظامی نیابتی ایرانی کمک می‌کند تا برای نابودی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آماده شود؟

دولت بایدن در اقدامی بی‌سابقه، برای دور نگه داشتن برخی از منتخبان اسرائیلی که به صورت دموکراتیک انتخاب شده بودند، از انتخابات لابی کرد.

بایدن هفته گذشته گفت که می‌خواهد روابط آمریکا با تشکیلات خودگردان فلسطین را ارتقا دهد و هادی عمرو را به یک پست جدید ارتقا داد: فرستاده ویژه در امور فلسطینی‌ها.