loader image

جستجو

The danger of training and equipping the Lebanese army by the US

کویینسی:
خطر «آموزش و تجهیز» ارتش لبنان از سوی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در یادداشت  خود از خطر «آموزش و تجهیز» ارتش لبنان از سوی آمریکا، خبر داد و تاکید کرد: دخالت واشنگتن می‌تواند وضعیت در حال حاضر ضعیف لبنان را بدتر کند، منجر به شکست‌های امنیتی و برهم زدن تعادل ظریف بین نیروهای لبنانی شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده کویینسی در یادداشت خود به‌قلم « جنیفر کاوانا» خبر داد: مقامات آمریکا در مورد استفاده احتمالی از کمک‌های امنیتی و آموزشی برای ارتقاء نیروهای مسلح ضعیف و کم‌بودجه لبنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

این طرح که به دلیل شکست‌های گذشته خود با انتقاداتی روبرو شده است، به‌عنوان فرصتی بالقوه برای استفاده از شکست‌های حزب‌الله تلقی می‌شود.

آمریکا برای چندین دهه در پروژه‌های پرهزینه برای ایجاد ارتش‌های خارجی شرکت داشته است، اما این بار، آمریکا باید از آینده امنیتی لبنان دور بماند.

آمریکا در آموزش نیروهای امنیتی شریک خود ناکارآمد بوده و در افغانستان، عراق و غرب آفریقا با شکست مواجه شده است.

آمریکا از سال 2006 حدود 3 میلیارد دلار کمک امنیتی به لبنان ارائه کرده است که بخش اعظم آن مربوط به تأمین مالی نظامی خارجی است، اما با این حال، آمریکا نتوانسته است به‌طور کامل از پتانسیل وضعیت امنیتی لبنان، به‌ویژه در طول یا پس از تهاجم ویرانگر اسرائیل استفاده کند. آمریکا باید اجتناب از دخالت در آینده امنیتی لبنان را در نظر بگیرد و در عوض بر تقویت قابلیت‌های نظامی خود تمرکز کند.

بیشتر کمک‌های آمریکا از طریق تأمین مالی نظامی خارجی است که هزینه سخت افزارهای پیشرفته نظامی آمریکا مانند موشک، توپخانه، هواپیما و وسایل نقلیه را شامل می‌شود.

تنها بخش کوچکی به آموزش پرسنل نظامی یا اصلاحات مؤسسات دفاعی مورد نیاز برای تضمین شفافیت، پاسخگویی یا انطباق با قوانین بین‌المللی اختصاص یافته است.

دخالت آمریکا در آموزش لبنان و تجهیز نیروی هوایی لبنان (LAF) یک تله است، زیرا به نفع منافع استراتژیک آمریکا نیست و آمریکا را عمیق‌تر در منطقه‌ای درگیر می‌کند که باید آن را ترک کند.

آمریکا در غرب‌آسیا منافع چندانی ندارد و منافع استراتژیک آن در درگیری کنونی بین اسرائیل و حزب‌الله حتی محدودتر است.

قرار دادن نیروهای آمریکایی در داخل لبنان برای آموزش باعث امنیت بیشتر آمریکا نمی‌شود و مستقیماً نیروهای نظامی را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

دخالت واشنگتن می‌تواند وضعیت در حال حاضر ضعیف لبنان را بدتر کند، منجر به شکست‌های امنیتی و برهم زدن تعادل ظریف بین نیروهای لبنانی شود و جزئی از تاریخ درگیری‌های فرقه‌ای این کشور شود.

هزینه‌های شکست کمک‌های امنیتی آمریکا در لبنان عمدتاً بر دوش مردم محلی خواهد بود، نه نخبگانی که در وهله اول پروژه را روشن کردند.