loader image

جستجو

Iran's nuclear threat unites Netanyahu and Biden

هاآرتص:
خطر هسته‌ای ایران، نتانیاهو و بایدن را متحد می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» نوشت: خطر هسته‌ای ایران در یادداشت تازه خود با اشاره به اینکه ایران به آستانه لازم برای تولید بمب هسته‌ای نزدیک شده است،‌تاکید کرد: خطر هسته‌ای ایران، نتانیاهو و بایدن را متحد می‌کند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در یادداشت تازه خود به‌قلم «آموس هارل» نوشت: اگر ایران گام دیگری در جهت ساخت سلاح هسته‌ای بردارد، آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید در تعریف خطر، تشریح مراحل در مسیر رسیدن به آن و تدوین سیاست اقدام مشترک با یکدیگر هماهنگ باشند.

گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کند که ایران به آستانه لازم برای تولید بمب هسته‌ای نزدیک شده است.

در حالی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) گرفتار یک بحران بی‌سابقه قانون اساسی و سیاسی ناشی از عملکرد نخست‌وزیر است، باید با یک محیط استراتژیک که روز به روز پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌شود، مقابله کند و بار دیگر نکات منفی تصمیم آمریکا برای خروج از برجام آشکار می‌شود.

ایرانی‌ها اکنون، در مرحله تطبیق یک بمب هسته‌ای با مکانیزمی هستند که ‌‌‌‌به‌عنوان‌ کلاهک موشک بالستیک مونتاژ می‌شود.

آژانس‌های اطلاعاتی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و غرب می‌گویند که این یک روند دوساله خواهد بود.

تا آنجا که مشخص است، نظام تهران هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده است.

به نظر می‌رسد این اقدام ایران تحریک دیگری باشد که میزان صبر جامعه بین‌الملل را آزمایش کند.

بنی گانتز به درستی این گزارش را زنگ خطری برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) توصیف کرد و گفت که این کار خطوط قرمز است که باید با واکنش شدید بین‌المللی مواجه شود.

در همین حال، فراموش نکنیم، جنگ مخفیانه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و ایران ادامه دارد.

اخبار نگران‌کننده از ایران بر لزوم هماهنگی نزدیک اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و آمریکا تاکید دارد.

هفته گذشته، اختلاف بین دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و دولت آمریکا بدتر شد، به دو دلیل اصلی: سیاست شهرک‌سازی در کرانه باختری و انقلاب در سیستم حکومتی.

«تد کولبرت» -مدیرعامل دفاع، فضا و امنیت بوئینگ- این هفته وارد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شد.

او روز یکشنبه با نتانیاهو دیدار کرد و متوجه شد که وزارت دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی) درخواستی را برای دریافت اطلاعات اضافی به آمریکا ارائه کرده است، برای آماده‌سازی دستیابی به 50 هواپیمای جنگی اف-15ام ایکس.

دو کشور اخیراً در مورد خرید دیگری از هشت تانکر سوخت‌رسان  KC-46به توافق رسیده‌اند.

اگر بدبینانه‌ترین سناریوها اتفاق بیفتد، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای دفاع خود و همچنین برای ایجاد قابلیت تهاجمی برای حمله به ایران به همه این هواپیماها نیاز دارد.

اما از آنجایی که بودجه این هواپیماها از بودجه کمک نظامی آمریکا به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تامین می‌شود، به اراده خوبی از سوی دموکرات‌ها در واشنگتن نیاز است.