loader image

جستجو

The risk of drug shortages in the United States

واشنگتن پست:
خطر کمبود دارو در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن پست» درمطلبی به بررسی خطرکمبود دارو در آمریکا پرداخت و نوشت: سازمان غذا و دارو کمبود دارو را به مسائل مربوط به کیفیت تولید و مشکلات در زمینه عرضه مواد خام نسبت می‌دهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به بررسی خطر کمبود دارو در امریکا پرداخت و نوشت:در فصل زمستان که میزان ابتلا به بیماری‌های عفونی بسیار بالاست، داروخانه‌های آمریکا داروی آنتی‌بیوتیک آموکسی‌سیلین را تمام کرده‌اند و دولت مجبور به استفاده از ذخایر اضطراری دارو شده است.

سازمان غذا و دارو کمبود دست کم 123 دارو را اعلام کرده است که شامل مورفین، داروهای کمک تنفسی و نیز بی‌حس‌کننده‌های لیدوکائین می‌شود.

آمریکا تنها کشوری نیست که با کمبود دارو مواجه شده است. بیشتر 27 کشور عضو اتحادیه اروپا همچون فرانسه، آلمان و ایتالیا شرایط مشابه را تجربه می‌کنند.

بدون آموکسی‌سیلین بسیاری از موارد ابتلا به گلودرد میکروبی که در حال حاضر به بالاترین میزان در دهه‌های اخیر رسیده است تب مخملک را ‌به‌دنبال خواهد داشت که می‌تواند به دریچه قلب آسیب وارد کند.

‌اینکه زمستان امسال پس از سه سال کاهش تماس‌ها بر اثر شیوع کرونا موجی از بیماری‌های واگیر را به همراه داشته باشد بدیهی است اما کمبود امکانات مورد نیاز برای مقابله با این بیماری‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

سازمان غذا و دارو کمبود دارو را به مسائل مربوط به کیفیت تولید و مشکلات در زمینه عرضه مواد خام نسبت می‌دهد.

97 درصد آنتی‌بیوتیک‌های آمریکا در چین ساخته می‌شود.

آمریکا 28 درصد از مواد موردنیاز برای تولید داروها را تولید می‌کند، حال آن که چین و هند هم اکنون حدود یک سوم این مواد را تولید می‌کنند.

آلمان نیز بیش از 60 درصد مواد مورد نیاز خود برای تولید دارو را از چین دریافت می‌کند.

بریتانیا بیش از 60 درصد این موارد را وارد می‌کند و در کانادا نیز شرایطی مشابه وجود دارد. این شرایط خطری است برای سلامت و امنیت ملی همان طور که در اوایل همه‌گیری کرونا مشهود و آشکار بود.