loader image

جستجو

Biden refuses to deliver advanced missile system to Ukraine

رویترز:
خودداری بایدن از تحویل سامانه موشکی پیشرفته به اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارش خود به نقل از بایدن نوشت: قرار نیست سیستم‌های موشکی که بردشان به روسیه می‌رسد به اوکراین ارسال کنیم.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارش خود نوشت: «جو بایدن» گفت که آمریکا سامانه‌های موشکی که بردشان به روسیه می‌رسد در اختیار اوکراین قرار نمی دهد.

این توضیحات بعد از آن بیان شد که گزارش‌هایی مبنی بر آماده شدن دولت بایدن برای ارسال موشک‌های دوربرد پیشرفته به کی‌یف برای جنگ با روسیه منتشر شد.

بایدن بعد از بازگشت از ایالت دلاور به خبرنگاران گفت: قرار نیست سیستم‌های موشکی که بردشان به روسیه می‌رسد به اوکراین ارسال کنیم.

مقامات اوکراینی به دنبال یک سیستم دوربرد به نام سیستم موشکی پرتاب چندگانه هستند که قادر است تا صدها مایل دورتر را راکت‌باران کند.

سی ان ان و واشنگتن‌پست روز جمعه گزارش دادند که دولت بایدن تمایل دارد این سیستم را همراه با یک سیستم دیگر موسوم به «اچ آی ام ای آر اس» به عنوان بخشی از یک بسته کمک نظامی بزرگتر به اوکراین ارسال کند. مشخص نیست که اشاره بایدن در توضیحاتش به کدام سیستم است.

دولت اوکراین از غرب خواسته است تسلیحات دوربرد بیشتر در اختیارش قرار دهد تا سمت و سوی جنگ تغییر کند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند چنین سیستم‌هایی مد‌نظر هستند. از زمان شروع جنگ هزاران نفر در اوکراین کشته شده‌اند و میلیون‌ها نفر نیز آواره شده‌اند.