loader image

جستجو

Giving information to Russian generals about Ukraine is a dangerous gamble

اندیشکده کویینسی:
دادن اطلاعات ژنرال‌های روسی به اوکراین قمار خطرناک برای آمریکا است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» نوشت: دولت بایدن باید فوراً به مسکو اطمینان دهد که استراتژی آمریکا کمک به دفاع از اوکراین است، و نه تحمیل شکست کامل به روسیه.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در یادداشت خود به‌قلم «آناتول لیون» نوشت:  گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه آمریکا با هدف خاص کشتن ژنرال‌های روسی اطلاعات واقعی را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است، آمریکا را به جنگ واقعی با روسیه نزدیک می‌کند.

این همچنین به معنای خطر جنگ هسته‌ای است. دولت بایدن و تشکیلات آمریکا باید فقط یک سوال از خود بپرسند: اگر موضع معکوس شود، آمریکا در برابر کمک عمدی کشور ثالث به کشتن فرماندهان آمریکایی چه واکنشی نشان خواهد داد؟

اگر روسیه در اوکراین پیروز می‌شد، کرملین می‌توانست این نوع کمک‌های آمریکا به اوکراین را نادیده بگیرد. اما تهاجم روسیه به شمال اوکراین شکست خورد و نیروهای روسی اکنون فقط در شرق اوکراین پیشرفت‌های کمی دارند.

بر اساس گزارش‌ها، تلفات روسیه بسیار زیاد بوده است که عمدتاً به دلیل تسلیحات ناتو به اوکراین است. این تلفات شامل 12 ژنرال کشته شده است.

در واقع راه‌های زیادی وجود دارد که روسیه می‌تواند تا کنون خویشتن‌داری خود را کنار بگذارد و قتل ژنرال‌هایش را تلافی کند مانند: حملات سایبری به زیرساخت‌های کلیدی غرب، هدف قرار دادن دفاتر و پرسنل آمریکا در کی‌یف با موشک و پهپاد، ترور دیپلمات‌ها، پرسنل نظامی ‌و افسران اطلاعاتی آمریکا در سایر کشورها؛ و شلیک‌های هشداردهنده به خطوط تدارکات ناتو در لهستان.

هر یک از این اقدامات واکنش شدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و بدون شک درخواست‌ها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع، توسط جنگنده‌هایی که از پایگاه‌های ناتو در لهستان به پرواز در می‌آیند، تجدید می‌شود.

روسیه همچنین به احتمال زیاد منطقه پرواز ممنوع خود را بر فراز بیشتر دریای بالتیک اعلام خواهد کرد.

در این صورت احتمالاً دو چیز اتفاق می‌افتد: آمریکا و غرب به سمت نابودی هسته‌ای متقابل خواهند رفت و فرانسه، آلمان و سایر اعضای ناتو با دیدن این، صفوف واشنگتن را شکسته و به دنبال توافق صلح خواهند بود.

برای دفع این تهدید، دولت بایدن باید فوراً به روسیه اطمینان دهد که استراتژی آمریکا کمک به دفاع از اوکراین است، و نه تحمیل شکست کامل به روسیه.