loader image

جستجو

Can the Federal Court Shut America's Biggest Mouth

نیشن:
دادگاه فدرال می‌تواند بزرگ‌ترین دهان آمریکا را ببندد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیشن» در یادداشت تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که دادگاه فدرال می‌تواند بزرگ‌ترین دهان آمریکا راببندد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیشن در یادداشت تازه خود به‌قلم «کریس لهمان» نوشت: در یک دادگاه فدرال در واشنگتن‌دی‌سی، قاضی «تانیا چوتکان» در حال بررسی این موضوع است که آیا حکم سکوت را به دونالد ترامپ، ‌‌‌‌‌رئیس‌جمهور سابق آمریکا تحمیل کند یا خیر.

در جریان رسیدگی، وکیل ترامپ ادعا کرد که موکلش از سخنان تحریک‌آمیز خودداری می‌کند، اما قاضی چوتکان با توجه به صحبت‌های اخیر ترامپ نتوانست جلوی خنده‌اش را بگیرد.

ترامپ ‌‌‌‌‌‌‌به‌رغم مسائل حقوقی جاری، به صحبت‌های آتشین خود در حساب «تروت سوشال» خود ادامه داده است.

هدف دستور پیشنهادی برای جلوگیری از اظهاراتی است که می‌تواند متخصصان حقوقی، شاهدان یا اعضای هیئت منصفه را مرعوب کند.

این تصمیم ‌به‌دنبال تصمیم مشابهی در پرونده کلاهبرداری تجاری مدنی ترامپ در نیویورک است.

در پرونده پیش روی قاضی چوتکان، ترامپ با چهار اتهام جنایی مرتبط با وقایع 6 ژانویه مواجه است.

قاضی تأکید کرد که آزادی بیان نباید مانع اجرای عدالت شود یا شاهدان و کارمندان دولتی را که فقط وظیفه خود را انجام می‌دهند، تهدید کند.

در صورتی که ترامپ به بیانیه‌های تحریک‌آمیز ‌به‌عنوان بخشی از ‌‌‌‌‌‌‌کارزار پیش از محاکمه ادامه دهد، ممکن است تحریم‌هایی علیه او اعمال شود.

قاضی تانیا چوتکان که خود به دلیل تهدیدات پس از اظهارات ترامپ در سایت تروت سوشال با نگرانی‌های امنیتی مواجه بود، در حال بررسی صدور حکم سکوت علیه ‌‌‌‌‌رئیس‌جمهور سابق است. این اقدام به دلیل اظهارات تحریک‌آمیز مکرر ترامپ با هدف قرار دادن شخصیت‌های حقوقی و سیاسی صورت گرفته است.

طنز در تاکتیک‌های ترامپ نهفته است که شبیه ‌‌‌‌‌‌‌کارزار بی‌اساس او علیه انتخابات 2020 است.

تیم حقوقی دادستان ویژه جک اسمیت با اشاره به اینکه اظهارات ترامپ با هدف تضعیف اعتماد عمومی به سیستم قضایی و ارعاب افراد دخیل در دادرسی 6 ژانویه است، این نقاط را به هم متصل کردند.

در مورد ادعای تعطیلی حقوق متمم اول ترامپ، چوتکان تکرار کرد که با ترامپ دقیقاً همان برخورد و رفتاری شد که با هر شخص دیگری در سمت او رفتار می‌شد «آقای ترامپ یک متهم جنایت‌کار است.

او با چهار اتهام جنایت روبرو است. او زیر نظر دادگستری کیفری است و باید شرایط آزادی خود را رعایت کند. او حق ندارد دقیقاً آنچه را که می‌خواهد بگوید و انجام دهد.»

این واقعاً سورئال است که بگوییم دادگاه باید عملاً ‌به‌عنوان اتاق سبز خبری عمل کند، اما این تقریباً تنها ادعای متقابلی بود که تیم ترامپ در اختیار داشت.

لائورو خشمگین شد و گفت که دستور سکوت ابزاری برای ارعاب آن است که «برای جلوگیری از صحبت ‌‌‌‌ ترامپ در مورد مسائل روز طراحی شده است». او که به طرزی پرشور صحبت می‌کرد، سؤالی از دادگاه مطرح کرد و پرسید که از چه کلماتی برای مقابله با ظلم و ظهور بالقوه تمامی‏خواهی استفاده می‌شود؟

‌‌‌‌‌‌‌به‌رغم تلاش‌ها برای بازگشت به بحث حقوقی، لائورو به استفاده از لحنی یادآور حقیقت اجتماعی ادامه داد و اظهار داشت که دونالد ترامپ قاطعانه معتقد است که این روندها دارای انگیزه‌های سیاسی هستند.

خبرنگاران مشاهده کردند که چوتکان در حین این مونولوگ دفاعی به عقب خم شد و سرش را تکان داد. در اصل، محاکمه ترامپ لحظات جدی و سرگرم‌کننده‌ای را به دادگاه آورد.