loader image

جستجو

Request for impeachment of Biden

ان‌بی‌سی‌نیوز:
درخواست برای استیضاح بایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» در گزارش خود به‌نقل از  نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از درخواست برای  استیضاح بایدن، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز در گزارش خود خبر داد: «مارجوری تیلور گرین» -نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا- بندهای مربوط به طرح استیضاح «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کرد.

وی از طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل سوء‌مدیریت در زمینه مهاجران در گذرگاه‌های مرزی این کشور با مکزیک خبر داد.

براساس گزارش ان‌بی‌سی نیوز، تیلور گرین، بایدن را به سوء‌استفاده از قدرت از طریق به خطر انداختن امنیت آمریکا و مقابله با اراده کنگره این کشور متهم کرد.

گرین در بیانیه‌ای در این زمینه گفت: جو بایدن عمدا با امتناع از اجرای قوانین مهاجرتی، امنیت ملی و امنیت مرزهای آمریکا را به خطر انداخته و به بیش از 6 میلیون نفر از 160 کشور جهان اجازه داده است که به مرزهای ما حمله کنند.

وی تاکید کرد که دولت بایدن عمدا از عملیات کنترل مرزها براساس قانون خودداری کرده است.

در بند اول طرح استیضاح آمده است که اقدامات بایدن منجر به افزایش ورود غیرقانونی بیگانگان و مواد مخدر از جمله ماده مخدر مرگبار «فنتانیل» به آمریکا شده است.

این طرح همچنین بایدن را به نقض قوانین مربوط به جلوگیری از ورود غیرقانونی بیگانگان به درون مرزهای آمریکا متهم کرده است.

ان‌بی‌سی نیوز با اشاره به دیگر بندهای  استیضاح بایدن گزارش داد، جمهوری‌خواهان رای لازم برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را ندارند. پیش از این، چندین نماینده جمهوری‌خواه بندهای مشابهی را برای استیضاح «الخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا ارائه کردند که هیچ تحرکی و اقدامی از سوی کنگره صورت نگرفت.

کاخ سفید در واکنش به بیانیه تیلور گرین، به‌شدت آن را محکوم کرده است و آن را یک شیرین‌کاری سیاسی از طرف یکی از افراطی‌ترین نمایندگان کنگره خوانده و گفته، تیلور گرین کسی است که فعالانه به‌دنبال کاهش بودجه پلیس فدرال آمریکاست و گفته بود اگر او مسلح می‌بود، شورش ششم ژانویه حامیان ترامپ علیه ساختمان کنگره آمریکا را می‌بُرد.

کاخ سفید همچنین گفته که جو بایدن روی آنچه که برای مردم آمریکا اهمیت دارد، متمرکز است، نه حملات احمقانه سیاسی علیه وی.