loader image

جستجو

Request for retreat from Kursk for Zelensky

پولیتیکو:
درخواست عقب‌نشینی از کورسک برای زلنسکی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «پولیتیکو» در یادداشتی با اشاره به درخواست عقب‌نشینی از کورسک برای زلنسکی، نوشت: تصرف خاک اکنون با چه هدف و دستاوردی انجام شده است و چه تضمین‌هایی برای سلامتی سربازان و نگه‌داتشتن خط مقدم قرار است ارائه شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «جیمی دتمر» یادداشتی در روزنامه پولیتیکو منتشر کرد که در آن آمده است:‌برخلاف برخی از فرماندهان ارشد ارتش اوکراین، از جمله ژنرال «والری زالوژنی»فرمانده سابق نیروهای مسلح که اکنون سفیر اوکراین در لندن است،

زمانی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار در اوایل سال جاری حمله به کورسک را مطرح کرد و برای آن فشار آورد، بسیاری نیز با او مخالفت کردند.

«امیل ایشکولوف» فرمانده تیپ 80 حمله هوایی اوکراین، از جمله افراد دیگری بود که با این حمله مخالفت کرد.

او در ماه جولای در میان اعتراضات افسران عالی رتبه که خواستار حفظ وی در سمت خود بودند، از کار برکنار شد.

فرماندهان در یک ویدئوی اعتراضی تصمیم برکناری او را زیر سؤال بردند و اعلام کردند که این یک استباه استراتژیک است.

اعتراضات بسیار دیگری از سوی مقامات بلندپایه اوکراین مطرح شده است که همگی به این موضوع اشاره می‌کنند که این تصرف خاک اکنون با چه هدف و دستاوردی انجام شده است و چه تضمین‌هایی برای سلامتی سربازان و نگه‌داتشتن خط مقدم قرار است ارائه شود.

نیروهای روسی در حال انجام پیشروی‎های تاکتیکی قابل توجهی در جنوب شرقی پوکروفسک، یک مرکز لجستیکی مهم در اوکراین هستند.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین معتقد است که اوضاع در دونتسک در حال عادی شدن است، اما اذعان دارد که همچنان دشوار است.

او جنگ در کورسک و دونتسک را به هم مرتبط می‌کند و نشان می‌دهد که حمله به کورسک، روس‌ها را مجبور کرده است که منابع را از خطوط مقدم دونتسک دور کنند.

ژنرال اوکراینی الکساندر سیرسکی نیز این استدلال را تکرار کرده و بیان کرده است که نیروهای کی‌یف تقریباً هزار کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده‌اند و کرملین را مجبور به انتقال تعدادی از نیروهای با تجربه به کورسک کرده‌اند.

با این حال، نیروهای روسی همچنان به موفقیت‌های تاکتیکی در دونتسک ادامه می‌دهند و فشار بی‌امان خود را حفظ می‌کنند.

ژنرال اوکراینی اظهار داشت که کاروان خودروهای زرهی متحرک او آنچه را که از او خواسته شده بود در روزهای اولیه حمله انجام داد و 200 سرباز روسی را در راه اسیر کرد، اما ادامه داشتن این موفقیت نا معلوم است.