loader image

جستجو

Justice Department request for Trump mansion documents

رویترز:
درخواست وزارت دادگستری در مورد اسناد عمارت ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از درخواست وزارت دادگستری در مورد اسناد عمارت ترامپ خبر داد و نوشت: دادگاه بدوی رای داده است که دادستان‌ها اجازه ندارند در پرونده کشف اسناد محرمانه دولتی آمریکا در عمارت مارالاگوی دونالد ترامب به اسناد طبقه‌بندی شده استناد کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: وزارت دادگستری آمریکا از یک دادگاه تجدیدنظر فدرال، مجوز ادامه بررسی اسناد طبقه ‌بندی‌شده آمریکا را که اخیرا از عمارت شخصی ترامپ خارج شد، خواستار شد.

این درخواست از دادگاه تجدید نظر حوزه یازدهم آمریکا (شامل ایالت‌های فلوریدا، جورجیا و آلاباما) مطرح شده و خواسته شده است تا بخشی از دستور دادگاه بدوی را لغو کند.

دادگاه بدوی رای داده است که دادستان‌ها اجازه ندارند در پرونده کشف اسناد محرمانه دولتی آمریکا در عمارت مارالاگوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به اسناد طبقه‌بندی شده استناد کنند.

این وزارتخانه همچنین خواست تا قاضی ارشد، ریموند دیری که به عنوان یک طرف سوم از سوی ترامپ انتخاب شده تا این اسناد را بررسی کند، اجازه بررسی سندهای طبقه‌بندی‌شده را نداشته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا در تحقیقات خود در این پرونده، دو چیز را بررسی می‌کند؛ نگهداری غیرقانونی اسناد دولتی آمریکا توسط ترامپ پس از پایان ریاست‌جمهوری‌اش و ایجاد مانع بر سر راه یک تحقیق فدرال.

وزارت دادگستری حالا باید سعی کند دادگاه تجدیدنظر را قانع کند، اما کار سختی در پیش دارد. این دادگاه عمدتا از محافظه‌کاران تشکیل شده و 6 قاضی از 11 قاضی فعال آن، توسط ترامپ منصوب شده‌‌اند.

وکلای ترامپ ادعایی مبنی بر اینکه تقریباً 100 سند مورد بحث در واقع محرمانه هستند را رد کردند و یادآوری کردند که یک رئیس‌جمهور معمولاً دارای اختیارات گسترده‌ای در خصوص طبقه‌بندی کردن سوابق است. آن‌ها نگفتند که ترامپ اسناد را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است.