loader image

جستجو

The conflict between Israel and Hamas is at a turning point

نشنال اینترست:
درگیری اسرائیل و حماس در نقطه عطف خود قرار دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در گزارشی با اشاره به اینکه درگیری اسرائیل و حماس در نقطه عطف خود قرار دارد، تاکید کرد: تل‌آویو حمله به رفح را تنها راه برای تقویت دست خود در مذاکرات یا نجات گروگان‌ها و در عین حال از بین بردن گروه مسلح می‌داند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در گزارشی به‌قلم «الکساندر لنگ‌لویس» نوشت: جنگ کنونی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حماس در نقطه حساسی قرار دارد و اختلافات عمومی بین «جو بایدن» -رئیس‌جمهور آمریکا- و «بنیامین نتانیاهو» -نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- افزایش یافته است.

واشنگتن از ابزارهای سخت‌تری برای جلوگیری از اقدامات سرکش حماس در غزه استفاده می‌کند. وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود و رهبران غربی را ملزم به پیش‌بینی پیامدهای بالقوه بلندمدت کند.

حماس توافق آتش‌بسی را که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با حمایت آمریکا، مصر و قطر تائید کرده بود، پذیرفته است.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که این قراردادها تقریباً یکسان است، در حالی که مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند که این توافق دارای شکاف‌های گسترده است.

تل‌آویو حمله به رفح را تنها راه برای تقویت دست خود در مذاکرات یا نجات گروگان‌ها و در عین حال از بین بردن گروه مسلح می‌داند.

برخی از مقامات اسرائیلی آمریکا را متهم می‌کنند که با عدم اطلاع از توافقی که حماس به تصویب رسانده است، بدعهدی کرده است.

وزرای راست‌گرای افراطی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مانند ایتامار بن گویر و بتسالل اسموتریچ تهدید می‌کنند که اگر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استراتژی جنگی کامل خود را دنبال نکند، ائتلاف نتانیاهو را نقش بر آب خواهند کرد.

مذاکرات در قاهره بدون توافق پایان‌یافته است، اما مذاکره‌کنندگان سطح پایین هنوز برای دستیابی به توافق در تلاش هستند.

این وضعیت ماه‌ها است که ایجاد شده و نقطه عطف بزرگی برای جنگ اسرائیل و حماس ایجاد کرده است.

نتانیاهو با بیشترین فشارها روبرو است، زیرا جناح راست او خواستار جنگ و عملیات نظامی در رفح، پایان دادن به کمک‌های بشردوستانه به غزه و تهدید به سرنگونی دولت خود در صورت عدم رعایت قوانین است.

این می‌تواند پیامدهای جدی برای بقای سیاسی و آزادی شخصی او داشته باشد.

همان‌طور که حمایت آمریکا از تل‌آویو در بدترین بخش‌های تهاجم خود به غزه نشان داده است، سیاست داخلی آمریکا بیشتر از اقدامات اسرائیل بر نتیجه تأثیر گذاشته است.

خواسته‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای شکست حماس هرگز محقق نشد، در حالی که هدف حماس مبنی بر تبادل اسرا و کاهش جایگاه بین‌المللی اسرائیل (رژیم صهیونیستی)موفق بوده است.

نظام بین‌الملل و صلح در تعادل هستند و هفته‌های آینده برای پایان دادن به مناقشه و تعیین ‌ریاست‌جمهوری بایدن حیاتی است.