loader image

جستجو

The Black Sea will be the next front of the Ukraine war

الشرق الاوسط:
دریای سیاه جبهه بعدی جنگ اوکراین خواهد بود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارش خود با اشاره به اینکه روسیه تعداد زیادی کشتی جنگی توانمند با دسترسی فوری به شمال دریای سیاه دارند، نوشت: شواهد نشان می‌دهند که روس‌ها آماده هستند تا دسترسی اقتصاد اوکراین به دریا را قطع کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه الشرق الاوسط در یادداشت تازه خود به‌قلم «جیمز استاوریدیس» نوشت:در ظاهر، نیروی دریایی کوچک اوکراین، تنها 5 هزار ملوان فعال و تعداد انگشت‌شماری قایق‌های کوچک ساحلی  دارد، ولی به نظر می‌رسد که به طور قابل‌توجهی با نیروهای دریایی روسیه همتا شده است.

ناوگان دریای سیاه کرملین از بیش از 40 کشتی جنگی خط مقدم تشکیل شده است.شواهد نشان می‌دهند که روس‌ها آماده هستند تا دسترسی اقتصاد اوکراین به دریا را قطع کنند.

اما موفقیت روسیه به سختی ضمانت شده است، زیرا اوکراینی‌ها در دریا مانند خشکی خوب عمل کردند و در حال حاضر، چندین درگیری موفق را علیه نیروهای دریایی روس‌ها انجام داده‌اند.

روس‌ها تعداد زیادی کشتی جنگی توانمند با دسترسی فوری به آبراه‌های حیاتی شمال دریای سیاه دارند و حداقل بر 60 درصد خط ساحلی اوکراین از کریمه تا سرزمین اصلی روسیه کنترل نسبی دارند.

اوکراین کشتی‌های جنگی اصلی خود را که در سال 2014 توقیف یا منهدم شدند، از دست داده است و باید رویکرد چریکی را در پیش گیرد.

غرق شدن تکان‌دهنده ماه گذشته کشتی روسیه در دریای سیاه، نمونه خوبی از نحوه نزدیک شدن اوکراینی‌ها به جنگ بود.

روس‌ها باید استراتژی‌های جدیدی ارائه دهند. این ممکن است شامل استفاده از دریا به‌عنوان یک منطقه جانبی برای دور زدن خطوط مدافعان اوکراینی در خشکی باشد.

احتمال دیگر، مسدود کردن حیاتی‌ترین بندر اوکراین، اودسا، برای جدا کردن اقتصاد این کشور از بازارهای جهانی است.

بسته کمکی 33 میلیارد دلاری بایدن برای اوکراین شامل سخت‌افزارهای دفاعی ساحلی است. سایر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، مانند نروژ، سیستم‌های ساحلی بسیار خوبی دارند که می‌توانند ارائه کنند.

در نظر گرفتن یک سیستم اسکورت برای کشتی‌های تجاری اوکراینی و همچنین سایر ملیت‌ها که می خواهند به داخل و خارج از اودسا بروند، ارزشمند است.

دریای سیاه وسیع است وعمدتاً جزو آبراه‌‌های بین‌المللی محسوب می‌شود. کشتی‌های جنگی ناتو می‌توانند تقریباً به هر کجا که بخواهند سفر کنند.