loader image

جستجو

In the midst of airstrikes and nuclear negotiations, all eyes are on Syria

جروزالم پست:
در بحبوحه حملات هوایی و مذاکرات هسته‌ای، همه نگاه‌ها به سوریه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» نوشت: حملات هوایی اخیر در سوریه تصویر جدیدی از تشدید تنش‌ها را درست در زمانی که غرب در مورد بازگشت به توافق با ایران صحبت می‌کند، ایجاد کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در مطلب تازه خود به‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت: حملات هوایی اخیر در سوریه باعث افزایش تنش میان ایران و آمریکا و همچنین جمهوری اسلامی و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شده است.

این تنش‌ها حتی ممکن است روسیه را تحت تأثیر قرار دهند. این حملات در پی دو دور حمله هوایی توسط آمریکا علیه گروه‌های وابسته به ایران در سوریه طی دو هفته گذشته انجام شد.

حوادث اخیر در سوریه سوالات زیادی را در مورد چگونگی تبدیل شدن این کشور به کانون فعالیت‌ها در سطح منطقه‌ای و جهانی ایجاد می‌کند.

ایران سال‌هاست که مواضع خود در سوریه را مستحکم نموده، سلاح‌ها را به حزب‌الله منتقل می‌کند، پایگاه‌هایی می‌سازد، پهپادها را جابجا و حتی تلاش می‌کند تا پدافند هوایی به سوریه منتقل کند.

مرکز تحقیقات و آموزش آلما در شامگاه 31 آگوست خاطرنشان کرد: «چندی پیش، فرودگاه بین‌المللی حلب در شمال سوریه مورد حمله هوایی قرار گرفت. ظاهراً به باند و انبارها حمله شده بود.

به نظر می‌رسد این فرودگاه علاوه بر فرودگاه دمشق، بخشی از کریدور هوایی ایران شده است » چرا ایران کریدور هوایی خود را به شمال منتقل می‌کند؟ آیا به این دلیل است که کریدور قبلی از آل بوکمال یا T-4 که به سمت دمشق و سپس به لبنان یا جولان می‌رفت، ناپایدار شده است؟

آیا به همین دلیل است که ایران اقدام به حمله به نیروهای آمریکایی در تنف در نزدیکی مرز اردن و همچنین نیروهای تهدیدکننده آمریکایی در شرق سوریه کرده است؟

به طور کلی، حملات هوایی اخیر در سوریه تصویر جدیدی از تشدید تنش‌ها را درست در زمانی که غرب در مورد بازگشت به توافق با ایران صحبت می‌کند، ایجاد کرده است. این اتفاقات چشم‌اندازی از آینده‌‌ یک توافق هسته‌ای را به ما ارائه می‌دهد. ایران به‌طور فزاینده‌ای سلاح‌های خود را به سوریه و لبنان منتقل می‌کند.

از آنجایی که روسیه اکنون از نزدیک با ایرانی‌ها همکاری می‌کند و احتمالاً پهپادهای آن‌ها را به دست می‌آورد و به دنبال ارتباطات دفاعی بیشتر با تهران است، پیامدهای آن در غرب آسیا و به‌ویژه سوریه ظاهر می‌شود.