loader image

جستجو

There was no mention of Iran and Israel in Biden's annual speech

بریت بارت:
در سخنرانی سالانه بایدن خبری از ایران و اسرائیل نبود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «بریت بارت» در یادداشت خود با اشاره به اینکه بایدن در سخنرانی خود در کنگره غرب آسیا را کم اهمیت جلوه داده،‌ نوشت: جو بایدن در اظهارات خود در کنگره در سخنرانی سه‌شنبه شب به طور کامل شکست توافق هسته‌ای ایران و درگیری اسرائیل و فلسطین را نادیده گرفت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه بریت بارت در یادداشت خود نوشت: نکته قابل‌توجه در سخنرانی بایدن در جمع سناتورها و نمایندگان کنگره این بود که وی در اثنای سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به مسائل ایران و همینطور مسائل اسرائیل نکرد.بایدن توافق ایران را نادیده می‌گیرد.

جو بایدن در اظهارات خود در کنگره در سخنرانی سه‌شنبه شب به طور کامل غرب‌آسیا از جمله شکست توافق هسته‌ای ایران و درگیری اسرائیل و فلسطین را نادیده گرفت.

در گذشته، و ‌به‌ویژه در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، شنیدن صحبت‌های رئیس‌جمهور در مورد چشم‌انداز توافق هسته‌ای با ایران و در مورد تلاش‌ها برای پیگیری توافق صلح(رژیم صهیونیستی)  اسرائیل و فلسطین تقریباً عادی بود.

در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، تمرکز بر مبارزه با فعالیت‌های بدخواهانه ایران در منطقه و حمایت از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) معطوف شد، موضعی که در نهایت موجب تقویت قراردادهای صلح اسرائیل و اعراب در منطقه تحت توافقنامه آبراهام شد.

اما بایدن غرب‌آسیا را کم‌اهمیت جلوه داده و به ندرت از ایران نام برده است، حتی در شرایطی که دولت او ‌به‌دنبال یک توافق هسته‌ای تجدیدشده است.

او در هیچ یک از سه سخنرانی خود به ‌گفت‌و‌گوهای صلح اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و فلسطین اشاره نکرده است.

این احتمالاً خبر خوبی برای حامیان اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  است که نگران یک توافق ضعیف دیگر نباشند. ممکن است این خبر بدی برای منتقدان و مخالفان اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و برای یک گروه مخالف اسرائیلی در حزب دموکرات باشد.

اما همچنین نشان می‌دهد که دولت برخی از سیاست‌های خارجی بحث‌برانگیزتر خود را دور نگه می‌دارد، شاید به دلیل احترام به رای‌دهندگانی که بر مسائل داخلی متمرکز شده‌اند یا برای محافظت از سیاست‌های خود در برابر نظارت.

به طور گسترده گزارش شده است که دولت بایدن بر دولت جدید اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  فشار می‌آورد تا اصلاحات قضایی خود را تعدیل کند و با خویشتن‌داری علیه تروریسم فلسطینی عمل کند.

اما اسرائیل (رژیم صهیونیستی) یک بار در کل سخنرانی ذکر نشد، چه به صورت مثبت و چه به شکل منفی.