loader image

جستجو

America's enemies know that Biden is weak

واشنگتن اگزمینر:
دشمنان آمریکا می‌دانند که «بایدن» ضعیف است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «واشنگتن اگزمینر» در مطلب تازه خود با اشاره به اینکه  بایدن، درخواست آتش بس موقت کرده است ولی نتانیاهو آن را نپذیرفته، تاکید کرد: دشمنان آمریکا می‌دانند که بایدن ضعیف است.

فهرست مطالب

به‌گزرش مرکز مطالعات سورین، وبگاه واشنگتن اگزمینر در مطلب تازه خود به‌قلم «دامینیک گرین» نوشت: 30 شهروند آمریکایی با حمله تروریست‌های حماس به اسرائیل در 7 اکتبر به قتل رسیدند. حداقل 12 نفر ربوده شدند. فقط دو نفر آزاد شده‌اند. جو بایدن هنوز علناً از حماس و جهاد اسلامی فلسطین خواستار آزادی گروگان‌های آمریکایی خود نشده است.

او همچنین عواقبی را که باید به این شهروندان آسیب ببیند، توضیح نداده است. این امر آمریکا را ضعیف جلوه می‌دهد.

در عوض، دولت از قطر، جایی که رهبری حماس در آن آشکارا در تجمل زندگی می‌کند، ‌به‌عنوان یک واسطه استفاده می‌کند.

تاکنون، کانال قطری پیشنهادی از حماس برای آزادی «10-15» از بیش از 240 گروگان در غزه در ازای «مکث» سه روزه در کارزار اسرائیل ارائه کرده است.

در 6 نوامبر، بایدن در جمع خبرنگاران تایید کرد که از «بنیامین نتانیاهو» -نخست‌وزیر اسرائیل- درخواست آتش‌بس موقت کرده است. نتانیاهو آن را نپذیرفت. این امر همچنین باعث می‌شود که آمریکا ضعیف به نظر برسد.

دولت نمی‌تواند علناً میزان دخالت ایران در حملات 7 اکتبر را بپذیرد، حتی اگر مقامات ایران و حماس به آن افتخار کنند.

در 14 اکتبر، «حسین امیرعبداللهیان» -وزیر امور خارجه ایران- با اسماعیل هنیه، رهبر حماس، در دوحه دیدار کرد.

حماس اعلام کرد، آن‌ها موافقت کردند که همکاری را ادامه دهند. امیرعبداللهیان برای دومین نشست در 31 اکتبر بازگشت.

ایرانی‌ها آشکارا استراتژی چندجانبه خود برای نابودی اسرائیل و شکست آمریکا را ‌به‌عنوان «یکپارچگی عرصه‌ها» توصیف می‌کنند. وقتی دولت بایدن از اعتراف بدیهی امتناع می‌ورزد، آمریکا را ضعیف جلوه می‌دهد.

امیرعبداللهیان در 26 اکتبر از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مستقیماً آمریکا را تهدید کرد.

امیرعبداللهیان گفت: اگر جنگ اسرائیل و حماس ادامه یابد، آمریکا از این آتش در امان نخواهد ماند.

به اندازه کافی بد است که دولت فکر می‌کرد اجازه ورود امیرعبداللهیان به کشور ایده خوبی است. عدم پاسخگویی به این نوع تهدید، آمریکا را ضعیف جلوه می‌دهد.

در 7 نوامبر، پنتاگون تأیید کرد که طی سه هفته از 17 اکتبر، شبهه‌نظامیان تحت حمایت ایران «حداقل 40 بار» حملات پهپادی و موشکی به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق انجام داده‌اند.

32 سرباز آمریکایی در پایگاه التنف در سوریه و 13 سرباز در پایگاه الاسد در عراق مجروح شدند.

حدود 46 سرباز آمریکایی مجروح شده‌اند که نیمی از آن‌ها آسیب‌های مغزی داشته‌اند.

«آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- از محمد شیاع ال سودانی، نخست‌وزیر عراق خواسته است تا شبهه‌نظامیان شیعه را مهار کند.

سودانی یک شیعه است که حکومتش به حمایت شبهه‌نظامیان وابسته است. شلیک موشک ادامه دارد. این امر باعث می‌شود که آمریکا ضعیف به نظر برسد.

در اربیل در شمال عراق، یک پهپاد به پادگانی که سربازان آمریکایی در آن خواب بودند، برخورد کرد اما منفجر نشد.

اگر چنین بود، قتل‌عام ناشی از آن، دولت بایدن را مجبور به اقدام می‌کرد.

در عوض، آمریکا به حملات هماهنگ‌شده ایران به پرسنل آمریکایی با بمباران سه سایت انبار تسلیحات در شرق سوریه که به گفته فرماندهی مرکزی، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های وابسته به آن» استفاده می‌شود، پاسخ داده است.

با توجه به اینکه دولت معمولاً بسیار مشتاق «تناسب» است، ناکامی آن در پاسخگویی متناسب، آمریکا را ضعیف جلوه می‌دهد.

در فوریه 2021، دولت بایدن عنوان تروریستی شبهه‌نظامیان حوثی انصارالله در یمن را لغو کرد. در 19 اکتبر، ناو یو اس اس کارنی که در حال گشت‌زنی در دریای سرخ بود، رگبار 15 پهپاد و چهار موشک کروز را که حوثی‌ها به سمت اسرائیل شلیک کرده بودند، سرنگون کرد.

حوثی‌ها یک ویدئوی تبلیغاتی منتشر کردند و به اسرائیل اعلام جنگ کردند. در 9 نوامبر، حوثی‌ها یک MQ-9 Reaper  نیروی هوایی آمریکا را هنگامی که در حریم هوایی بین‌المللی در سواحل یمن بود، سرنگون کردند. این امر علاوه بر اینکه حدود 35 میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان هزینه دارد، آمریکا را ضعیف جلوه می‌دهد.

دولت در تلاش است با اعزام ناوهای هواپیمابر و تامین مجدد اسرائیل با مهمات پیشرفته قوی به نظر برسد.

این کشور تلاش می‌کند سخت صحبت کند، به ایران بگوید «نکن» و اعلام عمومی کند که یک زیردریایی هسته‌ای کلاس اوهایو به شرق سوئز رفته است.

اما وزارت امور خارجه از دشمنان قسم‌خورده آمریکا التماس می‌کند که خوب بازی کنند و در عین حال به اسرائیل که در جنگ برای بقای خود است می‌گوید از کارهای خود دست بکشد.

هنگامی که سناتور لیندسی گراهام در مورد حملات تحت حمایت ایران به پرسنل آمریکا پرسید، لوید آستین، وزیر دفاع، تنها قصد مبهم خود را برای «پاسخگو کردن» ایران ابراز کرد.

نه دولت اوباما و نه دولت بایدن ایران یا حماس را در این مورد مسئول هیچ چیز ندانستند.

آن‌ها با وجود شواهدی مبنی بر اینکه حماس در حال منحرف کردن غزه و ایجاد زرادخانه موشک‌های ایرانی است، پول نقد به غزه فرستادند. آن‌ها به ایران اجازه دسترسی به میلیاردها دلار را دادند و به ایران اجازه دادند به سمت گریز هسته‌ای پیش برود.

آن‌ها متحدان خود اسرائیل و عربستان را از خود دور کردند.

آن‌ها آمریکا را در منطقه‌ای ضعیف جلوه دادند که قوی‌ها با سوء استفاده از ضعف دشمنان خود زنده می‌مانند. آخوندها و متحدانشان به صورت آمریکا تف می‌کنند. طوفان تازه شروع شده است.