loader image

جستجو

What vital measures must be taken to help Ukraine

. برای کمک به اوکراین چه اقدامات حیاتی باید انجام شود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» نوشت: غرب علاوه بر تداوم هجوم تسلیحات ضد تانک، ضدهوایی و سایر تسلیحات قابل حمل انسان به اوکراین، باید فوراً پنج اقدام حیاتی را انجام دهد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در یادداشت تازه خود به‌قلم «بردلی بومن» و «رایان برابست» نوشت:  نیروهای اوکراینی سخت می‌جنگند تا در برابر تهاجم روسیه دفاع کنند، اما به آرامی زمین و شهرها را در برابر یورش وحشیانه روس‌ها از دست می‌دهند.

با ادامه بحث‌ها در واشنگتن بر سر مناطق پرواز ممنوع، اقداماتی وجود دارد که واشنگتن و متحدانش می‌توانند برای کمک فوری به نیروهای اوکراینی انجام دهند.

نیروهای اوکراینی با اراده و توانایی خود، پا را فراتر از انتظارات گذاشته و امیدهای روسیه برای یک پیروزی سریع را از بین برده‌اند. با این حال، نیروهای روسی به آرامی در حال پیشروی هستند، به اوکراینی‌ها خسارت وارد نموده و از تاکتیک‌های محاصره وحشیانه فزاینده‌ای استفاده می‌کنند. غرب علاوه بر تداوم هجوم تسلیحات ضد تانک، ضدهوایی و سایر تسلیحات قابل حمل انسان به اوکراین، باید فوراً چند اقدام مشخص را انجام دهد:

به اشتراک گذاشتن اطلاعات هدفمند: دولت آمریکا هنوز تمام اطلاعاتی را که می‌تواند با ارتش اوکراین برای هدف قرار دادن نیروهای متجاوز روسیه به اشتراک بگذارد، در اختیار این کشور قرار نداده است. واشنگتن ابزار لازم برای انجام این کار را دارد، اما دولت بایدن در تصمیم‌گیری سیاسی خود، کند عمل می‌کند.

ایجاد تنوع در خطوط تأمین: ناتو و شرکای همفکر تلاش چشمگیری را برای ارائه کمک‌های کشنده و غیرکشنده به اوکراین انجام داده‌اند. با این حال، بخش بزرگی از این تجهیزات به یک پایگاه هوایی در لهستان و سپس از طریق زمین به اوکراین منتقل می‌شود. این خطوط تدارکاتی از لهستان به اوکراین به شدت در برابر حملات روسیه آسیب‌پذیر هستند.

 ارائه ارتباطات تاکتیکی ایمن: نیروهای اوکراینی همچنان به فرماندهی و کنترل و ارتباطات عملیاتی خود از طریق کانال‌های ناامن ادامه می‌دهند. به همین دلیل، دادن حداقل ابزاری متوسط ​​به کی‌یف برای انجام ارتباطات رمزگذاری‌شده، می‌تواند مزیت مهمی برای اوکراین ایجاد کند.

آماده شدن برای حملات شیمیایی: روسیه زمینه را برای انجام یک حمله شیمیایی در اوکراین آماده کرده است. مسکو سابقه طولانی و اسفناکی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در خارج از کشور دارد. واشنگتن باید برای کمک به کی‌یف جهت مقابله با حملات شیمیایی اقدام کند.