loader image

جستجو

Reasons for Israel and Hezbollah to avoid war

یاهو نیوز:
دلایل اجتناب اسرائیل و حزب‌الله از جنگ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «یاهو نیوز» در گزارش تازه خود از دلایل اجتناب اسرائیل و حزب الله از جنگ خبر داد و اعلام کرد: از نظر مهمات خرج‌شده، این بزرگ‌ترین درگیری برای چندین ماه بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه یاهونیوز در گزارش تازه خود به‌قلم «ژولیان بورگر» خبر داد: اگر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حزب‌الله خواهان یک جنگ همه‌جانبه بودند، خیلی وقت پیش اتفاق می‌افتاد.

هر یک از طرفین از نابودی طرف دیگر استقبال می‌کند، اما زمان مناسبی برای فرو رفتن هر یک از آن‌ها در یک درگیری تمام‌عیار تاکنون مناسب نبوده است.

تبادل شدید خصومت‌ها در سراسر مرز اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و لبنان در صبح روز یکشنبه بار دیگر طرفین را در آستانه چنین جنگی قرار داد، اما بار دیگر آ‌ن‌ها مکث و عقب‌نشینی کردند.

از نظر مهمات خرج‌شده، این بزرگ‌ترین درگیری برای چندین ماه بود.

ارتش آشکارا مراقب تلفات غیرنظامیان در لبنان نسبت به غزه بود. در حالی که رژیم صهیونیستی اصرار دارد تا نابودی کامل حماس می‌جنگد.

«اسرائیل کاتز» -وزیر امور خارجه- آن روز یکشنبه تاکید کرد که دولت وی علاقه‌ای به چنین جنگ وجودی با حزب‌الله ندارد.

بر اساس روایت خود از رویدادها، حزب‌الله صبح یکشنبه 320 موشک و تعداد زیادی پهپاد پرتاب کرد، اما تنها تعداد کمی مجروح شدند.

با این وجود، شبهه‌نظامیان شیعه لبنان مدعی شدند که به اهداف خود یعنی انتقام گرفتن از یک فرمانده کشته‌شده توسط اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در ماه گذشته دست یافته‌اند.

هر دو طرف دلایل قانع‌کننده‌ای دارند که اکنون وارد جنگ نشوند.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی) استقامت جبهه دیگری را ندارد، در حالی که هنوز نتوانسته است حماس را در غزه به‌طور کامل از بین ببرد.

فرماندهان ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همچنین می‌دانند که جنگ با حزب‌الله بدون تهاجم زمینی به دست نمی‌آید.

بنیامین نتانیاهو دلایل خوبی برای نگه داشتن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در وضعیت درگیری دارد، زیرا به جلوگیری از حسابرسی و دادگاه‌ها کمک می‌کند.

به نوبه خود، رهبری حزب‌الله دارایی‌های سیاسی و اقتصادی در لبنان برای محافظت دارد که در جنگ با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ویران می‌شود.

حامی منطقه‌ای این گروه، ایران نیز به‌وضوح آماده درگیری نیست و فعلاً پاسخ خود به قتل اسماعیل هنیه را به تعویق انداخته است.