loader image

جستجو

The main cause of death among young Americans is firearms11

خبرگزاری فرانسه:
 دلیل اصلی مرگ در بین جوانان آمریکایی سلاح گرم است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «فرانسه» در گزارشی نوشت: در سال 2020، 4 هزار و 368 کودک و نوجوان تا 19 ساله بر اثر جراحات ناشی از یک سلاح گرم کشته شدند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: بر اساس مطالعه اخیر مقامات بهداشتی که افزایش شدید قتل به ضرب گلوله را در آمریکا نشان می‌دهد.

سلاح به علت اصلی مرگ و میر در بین جوانان آمریکایی تبدیل شده و از حوادث جاده‌ای پیشی گرفته است.

مطالعه‌ای که از سوی مراکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد در سال 2020، 4 هزار و 368 کودک و نوجوان تا 19 ساله بر اثر جراحات ناشی از یک سلاح گرم کشته شدند، یعنی نرخی معادل 5.4 نفر در بین هر 100 هزار نفر در این گروه سنی. قتل نزدیک به دو سوم این مرگ‌ها را تشکیل می‌دهد.

در مقایسه با حوادث جاده‌ای، 4036 مرگ در این رده سنی ناشی از سوانح رانندگی بوده است. این فاصله به تدریج با کاهش تصادفات رانندگی به دلیل بهبود ایمنی جاده‌ها در طول سال‌ها کاهش یافته، در حالی که مرگ و میر ناشی از سلاح گرم افزایش یافته است.

این دو منحنی در سال 2020 با هم تلاقی کردند، آخرین آمار موجود و نتایج مطالعه هفته گذشته در نامه‌ای به مجله پزشکی نیوانگلند (NEJM) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

به گفته نویسندگان این نامه، داده‌های جدید با سایر مطالعات در مورد افزایش خشونت ناشی از سلاح گرم در دوران همه‌گیری کووید-19 همزمان شده است. دلایل این افزایش چندگانه است، اما «نمی‌توان تصور کرد که به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد.»

جوانان آمریکایی آفریقایی‌تبار به طور نامتناسبی قربانی سلاح گرم هستند و در مقایسه با جوانان سفیدپوست که تصادفات رانندگی تهدید بزرگتری برای آن‌ها به شمار می رود، چهار برابر بیشتر در معرض خطر تیراندازی قرار می‌گیرند.