loader image

جستجو

Biden's government has increased heavy weapons to Ukraine

خبرگزاری آستوشیدپرس:
دولت بایدن ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین را افزایش داد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «آستوشیدپرس» ضمن اشاره به اینکه آمریکا هیچ تعهدی در قبال معاهده دفاعی اوکراین ندارد، نوشت: میزان کمک‌های امنیتی ارائه‌شده آمریکا به اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه به 3.4 میلیارد دلار می‌رسد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری آستوشیدپرس در مطلب تازه خود به‌قلم «رابرت برنز» نوشت: هشت هفته پس از جنگ، تصمیم دولت بایدن برای افزایش چشمگیر تحویل اسلحه‌های توپخانه‌ای به اوکراین، نشان‌دهنده تعمیق تعهد آمریکا در مرحله مهمی ‌از جنگ برای قلب صنعتی این کشور است.

این امر همچنین هشدار مسکو را مبنی بر اینکه ادامه کمک‌های نظامی ‌آمریکا به اوکراین عواقب «غیرقابل پیش‌بینی» خواهد داشت، تسکین می‌دهد و نشان می‌دهد که روسیه موج بین‌المللی تسلیحات را مانعی در حال رشد برای تهاجم خود می‌داند.

جو بایدن روز پنجشنبه با کمک 800 میلیون دلاری اضافی که شامل 72 فروند هویتزر 155 میلی‌متری ارتش آمریکا، همراه با 144000 گلوله توپخانه و بیش از 120 گلوله است، موافقت کرد.

این میزان کمک‌های امنیتی ارائه‌شده از زمان آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه به 3.4 میلیارد دلار می‌رسد. این مجموع کمک‌های نظامی‌ فوق‌العاده آمریکا برای کشوری است که آمریکا هیچ تعهدی در قبال معاهده دفاعی آن ندارد.

سلاح‌های سنگین مانند توپخانه به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی نبرد در حال گسترش برای منطقه شرقی اوکراین موسوم به دونباس است. زمین نسبتاً مسطح آن برای آنچه که ارتش آن را جنگ مانور می‌نامد مناسب است.

روس‌ها در روزهای اخیر توپخانه‌های اضافی خود را به همراه نیروهای زمینی و سایر مواد برای پشتیبانی و حفظ آنچه می‌تواند یک جنگ طولانی در قلب صنعتی اوکراین باشد، در منطقه دونباس مستقر کرده‌اند.

هویتزرهایی که آمریکا به اوکراین می‌فرستد آخرین مدل آمریکایی موسوم به M777 خواهد بود که توسط ارتش و تفنگداران دریایی استفاده می‌شود.

از 18 هویتزر 155 میلی متری دیگری که بایدن هفته گذشته برای ارسال به اوکراین تأیید کرد، تعداد نامشخصی در حال حاضر در اروپا هستند و آموزش هویتزر آمریکایی برای پرسنل اوکراینی از چهارشنبه در کشوری نامشخص خارج از اوکراین آغاز شد.

پس از ناکامی ‌در تصرف کی‌یف، در هفته‌های اولیه تهاجم چندجانبه خود، روسیه از آن زمان با تمرکز بر دونباس، اهداف خود را محدود کرده است.

علاوه بر 72 هویتزر و وسایل نقلیه مورد نیاز برای جابجایی آن‌ها در میدان نبرد، بسته تسلیحاتی جدید برای اوکراین شامل گلوله‌های توپخانه و پهپادهای مسلح از ذخایر نیروی هوایی آمریکا است.

توپخانه و پهپاد، دقیقاً چیزهایی هستند که اوکراین به آن نیاز دارد، زیرا روسیه در عملیات بعدی خود در شرق و جنوب به پیش می‌رود.