loader image

جستجو

What will Trump's second term be like

آتلانتیک:
 دومین دوره ریاست‌جمهوری ترامپ چگونه خواهد بود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «آتلانتیک» در یادداشت خود به بررسی این سوال پرداخت که دومین دوره ریاست جمهوری ترامپ چگونه خواهد بود؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه آتلانتیک در یادداشت خود به‌قلم «جاناتان راوچ» نوشت: ما می‌توانیم در مورد دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ بیشتر از حدس و گمان حرف بزنیم، زیرا جنبش «آمریکا را دوباره به عظمت برسان، ام‌ای‌جی‌اف»، برنامه‌های خود را به صورت مشروح بیان می‌کند.

فرض کنید که به دور از طرح ادعاهایی از تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، ترامپ به یک پیروزی منصفانه‌ در این انتخابات برسد.

دستور العمل او بعد از 20 ژانویه 2025 از این قرار خواهد بود:

اول، انتصاب کاسه‌لیسان به مقام‌های کلیدی. وی بعد از به دست گرفتن کاخ سفید و به طور خودکار و بیشرمانه افراد وفادار به شخص خود و بدون صلاحیت را به برای مشاغل کلیدی به سنا معرفی خواهد کرد.

دوم، ترس و ارعاب از طریق بروکراسی شغلی. ترامپ در اولین روز از دوره دوم ریاست‌جمهوری خود یک فرمان اجرایی امضاء خواهد کرد تا با آن طرح استخدام از طریق فهرست اف را دوباره به اجرا درآورد.

فهرست اف راه جدیدی را در اختیار ترامپ قرار می‌دهد تا کارمندان اداری را در صورت مقاومت یا زیر سوال بردن وی تهدید به تلافی‌جویی و اخراج از کار کند.

سوم، همکاری با نیروهای مسلح. ترامپ افسرانی را ترفیع خواهد داد و منصوب خواهد کرد که هیچ مخالفتی با شیرین‌کاری‌های او نظیر اعزام نیرو برای جمع‌آوری مهاجران غیرقانونی یا ارعاب معترضان با تیراندازی به سمت آن‌ها نداشته باشند.

چهارم، زیر پا گذاشتن مجریان قانون. برای مخالفان رئیس‌جمهور کنترل کامل او بر وزارت دادگستری ترسناک‌تر از ارتش تحت اختیار وی است.

ترامپ بلافاصله عوامل سیاسی خود را برای رهبری وزارت دادگستری، اف‌بی‌آی و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی منصوب خواهد کرد.

کاخ سفید تحقیقات جنایی علیه ده‌ها تن از دشمنان سیاسی ترامپ از جمله لیز چنی و کسیدی هاچینسون را به راه خواهد انداخت.

نتیجه این خواهد شد که مجریان قانون فدرال و دستگاه‌های امنیتی تحت ریاست‌جمهوری ترامپ به همان چیزی تبدیل خواهند شد که وی امروز و در مورد ریاست‌جمهوری بایدن ادعا می‌کند: مجریان سیاسی.

پنجم، استفاده از عفو ریاست‌جمهوری به عنوان یک سلاح. او در دور نخست ریاست‌جمهوری، برخی از نزدیکان خود را عفو کرد و حالا بدون قید و بند سیاسی، از معافیت قانونی در مورد کسانی استفاده خواهد کرد که دستورات او را انجام بدهند.

ششم و ضربه نهایی: سرپیچی از دستورات دادگاه. طبیعی است که فساد ریاست‌جمهوری طوفانی از شکایت‌های حقوقی را به دنبال دارد، اما او از هر تاکتیکی برای اعتراض، سنگ‌اندازی، به هم ریختن اوضاع و سیاسی کردن دعاوی استفاده خواهد کرد.