loader image

جستجو

The meeting of the Israeli ambassador in Moscow with the deputy foreign minister of Russia

هاآرتص:
دیدار سفیراسراییل در مسکو با معاون وزیرخارجه روسیه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هارتص» در گزارش تازه خود از دیدار سفیر اسراییل در مسکو با معاون وزیر خارجه روسیه، خبر داد و نوشت: وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که این دیدار به درخواست سفیر اسرائیل برگزار شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص در گزارش تازه خود نوشت: «گان میخائیل بوگدانوف»- وزیر امور خارجه روسیه که مسئولیت غرب آسیا- را بر عهده دارد، روز جمعه با «الکساندر بن زوی»سفیر اسرائیل در مسکو- دیدار کرد.

 این همان چیزی است که وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه وزارت امور خارجه، دو طرف درباره «یک سری موضوعات در دستور کار دوجانبه و تبادل نظر درباره مسائل بینالمللی و منطقهای با تأکید بر اوضاع سوریه و اطراف آن» تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که این دیدار به درخواست سفیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برگزار شده است. وزارت امور خارجه در اورشلیم از اظهارنظر در مورد محتوای گفت‌و‌گو خودداری کرد.

روز گذشته، وزارت دادگستری روسیه با درخواست انحلال آژانس یهود، که به‌عنوان یک سازمان مستقل روسی در این کشور فعالیت می‌کند، به دادگاهی در مسکو شکایت کرد.

خبرگزاری دولتی روسیه گزارش داد که جلسه استماع اولیه این دادخواست برای پنجشنبه آینده، 28 جولای برنامهریزی شده بود.

براساس این گزارش، دلیل این طومار ادعای نقض قوانین روسیه توسط آژانس یهود است. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر ارزیابی موقعیتی در مورد این موضوع را با مقامات وزارت خارجه و شورای امنیت ملی انجام داد که در آن تصمیم گرفته شد هفته آینده هیئتی به روسیه اعزام شود تا از ادامه فعالیت آژانس یهود در این کشور اطمینان حاصل گردد.

در ابتدای ماه، دفاتر این آژانس در مسکو نامهای از وزارت دادگستری روسیه دریافت کردند که در آن ادعا شده بود این سازمان اطلاعات مربوط به شهروندان روسیه را برخلاف قانون جمعآوری، ذخیره و ارسال میکند و بنابراین، باید بسته شود.

«دیمیتری پسکوف»سخنگوی کرملین- امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دلیل تعطیلی آژانس یهود مربوط به همکاری برای «فرار مغزها» از روسیه  نیست، بلکه مربوط به «اجرای قانون» است.