loader image

جستجو

Harris's important meeting with American Arabs and Muslims to gain more support

عرب نیوز:
دیدار مهم هریس با عرب‌تباران و مسلمانان آمریکا برای جلب حمایت بیشتر

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «عرب نیوز» در گزارشی از دیدار مهم هریس با عرب‌تباران و مسلمانان آمریکا برای جلب حمایت بیشتر، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه عرب نیوز در گزارشی خبر داد: «کامالا هریس» در سفری به میشیگان با رهبران جامعه عرب‌تبار و مسلمان این ایالت دیدار کرد.

این دیدار در راستای تلاش‌های ‌‌کارزار انتخاباتی هریس برای بازگرداندن آرای از دست رفته در این ایالت کلیدی صورت گرفت. در این نشست، هریس به بحث درباره وضعیت بحرانی غیرنظامیان در غزه و لبنان پرداخت.

«وائل الزیات» مدیرعامل Emgage Action، گفت که او و سایر شرکت‌کنندگان از این نشست برای ابراز ناامیدی عمیق خود از مدیریت بحران توسط دولت آمریکا استفاده کردند و از او خواستند تا تمام توان خود را برای پایان دادن به جنگ و تنظیم مجدد سیاست آمریکا در منطقه انجام دهد.

دفتر معاون رئیس‌جمهور گفت: «روز چهارشنبه، فیل گوردون، مشاور امنیت ملی هریس، عملاً با رهبران جامعه عرب‌تبار و مسلمان دیدار کرد و گفت که دولت از آتش‌بس در غزه، دیپلماسی در لبنان و ثبات در کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل حمایت می‌کند».

پنج‌شنبه شب، «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا، منتخب معاون رئیس‌جمهور هریس، در یک تماس تلفنی با رأی‌دهندگان مسلمان وعده داد که مسلمانان نقشی برابر در دولت هریس خواهند داشت.

هریس، یک دموکرات، در روز 5 نوامبر با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه روبرو می‌شود که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یک رقابت فشرده برای ریاست‌جمهوری است.

برخی از آمریکایی‌های عرب بر این باورند که امتناع هریس از فاصله گرفتن از سیاست‌های رئیس‌جمهور بایدن در غرب‌آسیا، در حالی که اسرائیل حملات خود را تشدید می‌کند، برای او در ماه نوامبر هزینه خواهد داشت.

«علی داغر» وکیل آمریکایی-لبنانی گفت: «هریس میشیگان را از دست خواهد داد. من به کامالا هریس رأی نمی‌دهم.»

یک نظرسنجی که این هفته توسط مؤسسه عرب آمریکایی منتشر شد، نشان داد که هریس و ترامپ در سطح تقریباً یکسانی در میان آمریکایی‌های عرب قرار دارند.

منتقدان می‌گویند بایدن و هریس برای متوقف کردن کارزار نظامی اسرائیل در منطقه فلسطین بسیار کم کار کرده‌اند و درعین‌حال به تأمین سلاح اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای اجرای آن ادامه می‌دهند.

مقامات بهداشتی فلسطین می‌گویند که حمله نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به غزه بیش از 41 هزار فلسطینی را کشته است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به حمله 7 اکتبر 2023 توسط افراد مسلح حماس که اسرائیل می‌گوید حدود 1200 نفر را کشت و حدود 250 گروگان را ربود، پاسخ داد.

غزه از یک بحران انسانی رنج می‌برد و تقریباً بیش از 2 میلیون نفر از آن‌ها آواره شده‌اند و گرسنگی گسترده در این منطقه وجود دارد.

بر اساس آمار دولت لبنان، در طول تقریباً یک سال درگیری‌های مرزی بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حزب‌الله، مورد حمایت ایران، بیش از 1900 نفر در لبنان کشته و 9 هزار نفر زخمی شده‌اند که بیشتر کشته‌ها در دو هفته گذشته بوده است.

هم رهبران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و هم رهبران حماس توسط دادگاه کیفری بین‌المللی به اتهام جنایات جنگی که در حمله حماس مرتکب شده‌اند و واکنش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) متعاقب آن مورد بررسی قرار می‌گیرند اما اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این اتهامات را رد می‌کند.