loader image

جستجو

Israel's parliamentary diplomacy with Latin America

نشنال اینترست:
دیپلماسی پارلمانی اسرائیل با آمریکای لاتین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در یادداشت تازه خود با اشاره به دیپلماسی پارلمانی اسرائیل با آمریکای لاتین، نوشت: با وجود تنش‌های کنونی، آمریکای لاتین میراث طولانی دوستی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نشنال اینترست در یادداشت تازه خود به‌قلم «امیر اوهانا» نوشت: پس از کشتار وحشیانه حماس در 7 اکتبر، کلمبیا، شیلی و هندوراس سفیران خود را از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) فراخواندند. بولیوی و بلیز ‌به‌طور کامل روابط خود را قطع کردند.

«لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس‌جمهور برزیل، نخست‌وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را با آدولف هیتلر مقایسه کرد.

مکزیک نیز ادعاهای مضحک دیوان کیفری بین‌المللی علیه او را تأیید کرد. با این حال، درگیری‌های دیپلماتیک نباید ما را از منطقه دور کند.

از زمانی که رئیس کنست شدم، ‌به‌دنبال گشودن جبهه جدیدی در جنگ برای نام و شهرت جهانی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بوده‌ام یعنی دیپلماسی پارلمانی. من با مشارکت ده‌ها همتای خود در سراسر جهان، هدف خود را برای دفاع از اسرائی(رژیم صهیونیستی)ل در مهم‌ترین مراکز قدرت و حکومت ملی و کاخ‌های پارلمان قرار داده‌ام.

رائول لاتوره، رئیس مجلس نمایندگان پاراگوئه، دوست و مدافع واقعی اسرائیل، یکی از رهبران قانون‌گذاری برجسته است. اولین مقام ارشد از آمریکای لاتین که پس از 7 اکتبر به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) سفر کرد.

لاتوره در یک سفر دردناک به کیبوتص کفار عزه، مرکز کشتار در روز 7 اکتبر، به من پیوست. مدت کوتاهی پس از آن، او برای من دعوت نامه فرستاد تا اولین سخنران کنست باشم که به پاراگوئه سفر می کند و اولین نفری بود که از زمان دیدار یوسف اسپرینزاک، اولین سلف من، از آرژانتین در سال 1950، در پارلمان آمریکای لاتین سخنرانی کرد.

زمانی که در آسونسیون، پایتخت پاراگوئه بودیم، سفارت جدید اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را افتتاح کردیم و با رئیس‌جمهور سانتیاگو پنیا، یکی از مدافعان اسرائیل، ملاقات کردیم.

از آنجا، ما به سمت آرژانتین ادامه دادیم تا با یکی دیگر از بزرگ‌ترین متحدان خود، رئیس‌جمهور خاویر مایلی و چند تن از وزرای ارشد او دیدار کنیم تا تاج گلی در مرکز یهودیان آمیا در بوئنوسس آیرس بگذاریم، جایی که تروریست‌ها به دستور ایران 85 بی‌گناه را به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساندند.

روابط تیره اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در منطقه تنها بر اهمیت این دیدار تأکید می‌کند. برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و مردم یهود، آمریکای لاتین محوری است.

صدها هزار یهودی در این منطقه زندگی می‌کنند و آرژانتین به تنهایی خانه ششمین جامعه یهودی بزرگ جهان است و هر جا که احساسات ضد اسرائیلی در مراکز قدرت رخنه کند، یهودی‌ستیزی ‌‌به‌سرعت در خیابان‌ها دنبال می‌شود.

حملات در برزیل علیه یهودیان پس از 7 اکتبر گسترش پیدا کرد.

یهودی‌ستیزان یک روزنامه‌نگار یهودی سرشناس در پرو را هدف قرار دادند و گورستان‌های یهودیان را در نیکاراگوئه تخریب کردند.

رئیس‌جمهور سابق مکزیک جانشین خود را به «یهودی و بیگانه بودن» متهم کرد.

با وجود تنش‌های کنونی، آمریکای لاتین میراث طولانی دوستی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارد. 13 قدرت آمریکای لاتین به قطعنامه سازمان ملل رأی دادند و راه را برای ایجاد اسرائیل با وجود تنش‌های کنونی، آمریکای لاتین میراث طولانی دوستی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارد.

در سال 1947 هموار کردند. در آن زمان، کشورهای آمریکای لاتین تقریباً 40 درصد از کسانی را تشکیل می‌دادند که به تشکیل کشور یهودی رأی داده بودند.

قدرت‌های آمریکای لاتین حتی پس از جنگ یوم کیپور، به‌رغم فشارهای زیاد جهان عرب، دوستی زیادی با اسرائیل با وجود تنش‌های کنونی، آمریکای لاتین میراث طولانی دوستی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارد.  داشتند.

خویشاوندی آمریکای لاتین با اسرائیل با وجود تنش‌های کنونی، آمریکای لاتین میراث طولانی دوستی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارد.

باید ‌به‌خوبی درک شود. ما ارزش‌های بسیاری از جامعه و خانواده گرفته تا آزادی و دموکراسی مشترک داریم.

ما داستان‌های ملی مشابهی داریم که استقلال را از قدرت‌های بزرگ‌تر از خودمان ربوده‌ایم. دشمنان تروریستی اسرائیل با وجود تنش‌های کنونی، آمریکای لاتین میراث طولانی دوستی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارد.  نقطه مقابل هر چیزی هستند که ما و کل جهان آزاد به آن معتقدیم.