loader image

جستجو

The head of the NATO military committee participates in the Shangri-La dialogue

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی
رئیس کمیته نظامی ناتو در گفت‌وگوی شانگری-لا شرکت می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» در گزارش خود از شرکت رئیس کمیته نظامی ناتو در گفت‌وگوی شانگری-لا خبر داد و اعلام کرد: گفت‌وگوهای نظامی بین ناتو و چین از سال 2010 با تعلیق کوتاهی به دلیل کرونا به‌طور منظم آغاز شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در گزارش خود اعلام کرد: دریاسالار «راب بائر» -رئیس کمیته نظامی ناتو- در یک میزگرد در مورد هوش مصنوعی، دفاع سایبری و جنگ آینده، نگرانی‌های خود را در مورد استفاده نامحدود از فناوری‌های جدید در میدان جنگ بیان کرد.

در طول تاریخ نظامی، هر پیشرفت فناوری جدید توانایی ما را برای تخریب در مقیاس بزرگ‌تر، با سرعت بالاتر و با دقت بیشتر افزایش داده است؛

اما همان‌طور که فناوری توانایی ما برای تخریب را افزایش می‌دهد، توانایی ما برای تنظیم به‌سرعت در حال کاهش است.

سؤال این است: این مسئله به کجا می‌تواند منجر شود؟ این شکاف چقدر می‌تواند بزرگ شود؟ اگر صفحات تکتونیکی قدرت در حال جابجایی هستند و جهان به چندین سیستم موازی با مجموعه قوانین مختلف تقسیم می‌شود، آیا آن‌ها می‌توانند در کنار هم وجود داشته باشند؟

بائر تأکید کرد که پس از دو جنگ جهانی، این باور در سراسر جهان به وجود آمد که جنگ قدرت بزرگ دیگر هرگز نباید در میدان جنگ انجام شود و سیستم‌های تسلیحاتی نیاز به تنظیم و کنترل دارند.

من واقعاً امیدوارم که دیگر نیازی به یادگیری مجدد آن درس نداشته باشیم و اینکه ما تسلیحات با فناوری پیشرفته را با بی‌قانونی و مصونیت از مجازات قرون‌وسطایی ترکیب نمی‌کنیم؛ زیرا هیچ چیز «مدرنی» در آن وجود ندارد.

در حاشیه گفت‌وگوی شانگری لا، دریاسالار بائر با سپهبد «جینگ جیان فنگ» -معاون رئیس ستاد ستاد مشترک کمیسیون نظامی مرکزی- دیدار کرد.

فنگ، نگرانی ائتلاف را از موضع دولت چین در قبال جنگ تهاجمی وحشیانه روسیه علیه اوکراین ابراز کرد.

وی همچنین بر اهمیت آزادی دریانوردی و تأثیراتی که چالش‌های امنیتی منطقه‌ای بر صحنه جهانی می‌گذارد تأکید کرد.

بائر بر اهمیت ادامه گفت‌وگو و شفافیت نظامی تأکید کرد: «گفت‌وگوی نظامی با نظامی برای جلوگیری از سوءتفاهم، محاسبات نادرست و تصورات غلط بسیار مهم است».

گفت‌وگوهای نظامی بین ناتو و چین از سال 2010 با تعلیق کوتاهی به دلیل کرونا به‌طور منظم آغاز شده است.

علاوه بر این، بائر با جودیت کالینز، وزیر دفاع نیوزلند و معاونش مارشال تونی دیویس سرپرست فرماندهی پدافند هوایی دیدار کرد.

آن‌ها با هم درباره نقش مشارکت در تقویت مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک و همچنین تصمیمات آتی در مورد حمایت بلندمدت ناتو از اوکراین در خلال نشست واشنگتن بحث کردند.

گفت‌وگو با معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری کره با محوریت حفظ امنیت پیرامون مشترکات جهانی؛

خطوط دریایی، مسیرهای حمل‌ونقل، سیستم‌های ارتباطی، منابع انرژی و همچنین چالش‌های امنیتی در حال ظهوری که نیاز به یک واکنش جمعی دارند، انجام شد.

راب بائر همچنین با چان هنگ کی، وزیر دفاع سنگاپور، دیدار کرد. آن‌ها در مورد اهمیت آزادی دریانوردی و همکاری بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های امنیتی جهانی صحبت کردند.

بائر در دیدار خود با ژنرال توماس سوسلی، رئیس کل نیروهای مسلح سوئیس ادامه مشارکت سوئیس در تمرینات و آموزش ناتو را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سرانجام، بائر در کنار «مینورو کیهارا» -وزیر دفاع ژاپن-سخنرانی اصلی را در مجمع هند و اقیانوسیه ایراد کرد.

وی اهمیت مشارکت در جهانی که به‌طور فزاینده‌ای تقسیم شده است صحبت کرد. ناتو و ژاپن برای دهه‌ها شریک بوده‌اند و پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، مشارکت خود را تشدید کرده‌اند.

بائر بر تعهد ناتو به تعمیق همکاری عملی با شرکای هند و اقیانوس آرام در چندین زمینه عملی از جمله دفاع سایبری، ضد اطلاعات نادرست و فناوری‌های نوظهور تأکید کرد.