loader image

جستجو

China reacted to the declaration of independence of Luhansk and Donetsk

راشاتودی: چین به اعلام استقلال لوهانسک و دونتسک واکنش نشان داد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری راشتاتودی نوشت: وزیر امور خارجه چین از همه طرف‌های درگیر خواست تا ضمن خویشتن‌داری، اهمیت اجرای اصل تقسیم‌ناپذیری امنیتی را درک نموده و اوضاع را از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری راشاتوی درباره واکنش چین به اعلام استقلال لوهانست و دونتسک نوشت: چین درباره اقدام روسیه در به رسمیت شناختن جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» اعلام کرد، تشدید تنش‌ها با اجرا نشدن توافقات مینسک، مرتبط است.

«وانگ‌یی»، وزیر امور خارجه چین گفت: این تحولات به اجرایی نشدن توافقنامه مینسک در سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود که نقشه راهی برای ادغام مجدد صلح‌آمیز مناطق جداشده دونباس ارائه داده است.

روسیه این دو جمهوری خودخوانده را به عنوان نهادهای مستقل به رسمیت شناخت. مسکو گفت که امتناع کی‌یف از اجرای تعهداتش بر اساس پروتکل مینسک و امتناع آشکار از دستیابی به راه‌حلی از طریق مذاکره با مناطق جدایی‌طلب، این اقدام را توجیه می‌کند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه با به رسمیت شناختن جمهوری‌های جدایی‌طلب به عنوان کشورهای مستقل، دستور داده نیروهای این کشور در این مناطق مستقر شوند تا از آن‌ها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند.

این دیپلمات ارشد چینی گفت که موضع پکن در مورد موضوع اوکراین ثابت است. وانگ گفت: «نگرانی‌های امنیتی مشروع هر کشوری باید مورد احترام قرار گیرد و اصول منشور سازمان ملل باید رعایت شود».

وی از همه طرف‌های درگیر خواست تا ضمن خویشتنداری، اهمیت اجرای اصل تقسیم‌ناپذیری امنیتی را درک نموده، اوضاع را تسهیل و اختلافات را از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل کنند.