loader image

جستجو

کارشناس_آمریکایی_سی_میلیون_هوادار_مسلح_ترامپ_آماده_کنار_زدن_بایدن

راشا تودی: کارشناس آمریکایی: سی میلیون هوادار مسلح ترامپ آماده کنار زدن بایدن هستند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «راشا تودی» به صحبت‌های کارشناس امور داخلی شبکه امریکایی درباره هواداران ترامپ اشاره کرد و نوشت: سی میلیون هوادار مسلح ترامپ آماده کنار زدن بایدن هستند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری راشا تودی نوشت: «جان هِیلمن» کارشناس آمریکایی روز یکشنبه مدعی شد، میلیون‌ها نفر در آمریکا آماده استفاده از سلاح  و برکنار کردن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هستند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، این کارشناس امور داخلی شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت، «بیست تا سی میلیون نفر» از هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا آماده هستند تا «دست به سلاح شده» و بایدن را برکنار کنند.

«چاک تاد» مجری این شبکه در برنامه‌ای با حضور هیلمن به مقاله جدید نشریه «آتلانتیک» پرداخت که در آن نوشته شده: «کودتای ترامپ همین حالا شروع شده است».

هیلمن در این برنامه گفت: «تحقیقی هست که نشان می‌دهد چیزی بین هشت درصد تا شاید دوازده درصد هستند که می‌گویند [دولت] بایدن نامشروع است و اینکه استفاده از خشونت ابزار مناسبی برای برکنار کردن او و بازگرداندن ترامپ است».

این کارشناس آمریکایی گفت: «این تعداد، معرف چیزی بین بیست تا سی میلیون نفر است. بیست تا سی میلیونی که آماده دست بردن به سلاح و جنبش بزرگی در راستای خشونت سیاسی هستند.»

در گزارش نشریه آتلانتیک آمده است، «کودتای ترامپ بیشتر بر خرابکاری اتکا خواهد داشت تا خشونت» و حمله به کنگره در ششم ژانویه «تمرینی» برای رئیس جمهور سابق بود.

در این گزارش آمده است، مانورهای سیاسی از سوی ترامپ و هوادارانش و همچنین استقرار هواداران درخور در موقعیت‌های درست، در سطح ملی و محلی می‌تواند به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ ختم شود که نتیجه آن با برگه‌های رأی تعیین نشود.