loader image

جستجو

Hassan Nasrallah's support for Suleiman Faranjieh3

کارنگی:
حمایت حسن نصرالله از سلیمان فرنجیه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «کارنگی» در مقاله تازه خود با اشاره به حمایت حسن نصرالله از سلیمان فرنجیه، تاکید کرد: حزب‌الله ممکن است ریسک کند، زیرا نامزدی او اکنون به موضوعی برای مذاکره بالقوه تبدیل شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، موسسه کارنگی در مقاله تازه خود به‌قلم «مایکل یانگ» نوشت: حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز دوشنبه برای اولین بار علناً حمایت خود را از «سلیمان فرنجیه» به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی لبنان اعلام کرد.

این پس از ماه‌ها اتفاق می‌افتد که طی آن حزب‌الله به‌آرامی حمایت خود را از فرنجیه اعلام کرده بود، بدون اینکه هرگز آن را رسمی‌کند.

شاید از ترس اینکه با این کار حزب او را به‌عنوان یک هدف سیاسی قرار دهد و شانس او ​​را تضعیف کند.

حزب‌الله تحت فشارهایی قرار داشت تا موضعی رسمی در مورد فرنجیه اتخاذ کند، زیرا اعتبار او به‌عنوان یک نامزد پیوسته در اثر سکوت حزب از بین می‌رفت.

در عین حال، حزب‌الله ممکن است ریسک کند، زیرا نامزدی او اکنون به موضوعی برای مذاکره بالقوه تبدیل شده است.

همان‌طور که دشمنان حزب‌الله از میشل موعود حمایت کرده بودند و می‌دانستند که در انجام این کار ممکن است مجبور شوند او را در مذاکرات بر سر یک نامزد سازش کنار بگذارند، حزب‌الله نیز به‌طور بالقوه درها را برای مذاکره باز کرده است.

با نام بردن موردعلاقه خود در حالی که حزب ممکن است تضمین کند که آرای کافی برای کسب پیروزی فرنجیه را دارد، در حال حاضر اعداد نامشخص هستند.

یک قطعیت این است که فرنجیه بسیار کمتر از انتظارات جامعه بین‌المللی و بسیاری از کشورهای عربی است.

به‌ویژه سعودی‌ها انتخاب او را تحریک‌آمیز می‌دانند و تضمین می‌کنند که کشورهای خلیج‌فارس در سال‌های آینده فاصله خود را از لبنان حفظ خواهند کرد.

اگر سعودی‌ها همراه نباشند، قطری‌ها که می‌توانند با ایرانی‌ها و حزب‌الله میانجیگری کنند، بعید است که به این کشور کمک مالی کنند، همان‌طور که گفته می‌شود اخیراً قول داده‌اند.

حزب‌الله باید بسیار مراقب باشد. اگر فرنجیه با اکثریت زیادی از آرای مسلمانان برخلاف ترجیحات بلوک‌های اصلی پارلمانی مسیحی انتخاب شود، این امر باعث واکنش شدید اجتماعی خواهد شد. مسیحیان در محکوم کردن احزاب مسلمان به دلیل تحمیل نامزد خود به جامعه‌ای که در غیر این صورت فرنجیه را رد می‌کند، متحد خواهند شد.

این امر حکومت را برای فرنجیه بسیار دشوار می‌کند، زیرا او با حملات ترکیبی جنبش آزاد میهنی، نیروهای لبنانی و حزب کتائب روبرو می‌شود و او را مجبور می‌کند برای بقای سیاسی خود به حزب‌الله تکیه کند.

لبنان به بن‌بست کشیده می‌شود و وضعیت اقتصادی فاجعه‌بار را تشدید می‌کند و خشم مسیحیان از حزب‌الله را تقویت می‌کند.