loader image

جستجو

Twitter's cover-up of US intelligence operations

کویینسی:
پنهان‌کاری توئیتر در خصوص عملیات‌های اطلاعاتی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در یادداشت تازه خود به بررسی پنهان‌کاری توییتر در خصوص عملیات‌های اطلاعاتی آمریکا، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ اندیشکده کویینسی در یادداشت تازه خود به‌قلم «الی کلیفتون» نوشت: ایمیل‌های موسوم به «فایل‌های توییتر»، که پس از خرید پلتفرم توئیتر توسط ایلان ماسک به اشتراک گذاشته شده است،نشان می‌دهد که این شرکت از یک عملیات اطلاعاتی مرتبط با ارتش آمریکا اطلاع داشته است.

پس از کشف عملیات به طور علنی، ارتش این عملیات را تایید نکرد یا برای عموم مردم شفاف‌سازی نکرد.

به نظر می‌رسد که این نقض آشکار اصول توییتر در مورد پنهان کردن عملیات اطلاعاتی تحت حمایت دولت که قبلا توسط «یوئل راث» -رئیس سابق اعتماد و امنیت توییتر- در سال 2019 بیان شده بود. در واقع، توییتر به افشای جزئیات حساب‌ها و محتوای آن‌ها اشاره کرده بود.

راث در بیانیه‌ای نوشت: ما معتقدیم توییتر مسئولیت محافظت از یکپارچگی مکالمه عمومی را دارد، از جمله از طریق افشای به‌موقع اطلاعات در مورد تلاش برای دستکاری توییتر برای تأثیرگذاری بر انتخابات و سایر مکالمات مدنی توسط نهادهای خارجی یا داخلی تحت حمایت دولت.

لی فانگ «خبرنگار» در مقاله‌اش که روز سه‌شنبه منتشر شد، توضیح می‌دهد که چگونه توییتر در سال 2017 فهرستی از حساب‌ها را به فرماندهی مرکزی آمریکا ارائه کرده است. حساب‌ها با فعالیت‌هایی از جمله: تبلیغ دقت حملات پهپادی در یمن، تبلیغ شبهه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا در سوریه و انتشار پیام‌های ضدایرانی در عراق.

یکی از مقاماتی که در سنتکام کار می‌کرد قول داده بود که این حساب‌ها به‌عنوان «حساب‌های عربی زبان منتسب به آمریکا که در مورد مسائل امنیتی مربوطه توییت می‌کنند» برچسب‌گذاری کند.

اما بسیاری از حساب‌ها متعاقباً این افشاگری‌ را حذف کردند و پس از اینکه توییتر به آن‌ها اجازه داد، وابستگی خود به دولت آمریکا را پنهان کردند.

در طول سال‌ها، برخی از این حساب‌ها حذف شده‌اند در حالی که برخی دیگر اضافه شدند.
به گفته فانگ، این اکانت‌ها بدون افشای وابستگی به دولت آمریکا به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فانگ، با استناد به ایمیل‌های داخلی توییتر، موارد متعددی را پیدا کرد که در ‌آن‌ها به نظر می‌رسد مدیران ارشد توئیتر آگاه بودند که حساب‌های مرتبط با دولت هنوز به عملیات خود ادامه می‌دهند و در برخی موارد، قوانین شرکت در مورد دستکاری پلتفرم را نقض می‌کنند.

در آگوست گذشته رصدخانه اینترنتی استنفورد گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد سنتکام در ایجاد و بهره‌برداری از توئیتر دست داشته است.

توییتر هرگز عملیات اطلاعاتی تحت رهبری سنتکام را در صفحه خود که به افشای عملیات اطلاعاتی مرتبط با دولت در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اختصاص داشت، فاش نکرد.

هیچ عملیات اطلاعاتی مرتبط با دولت آمریکا توسط توییتر به طور عمومی فاش نشده است.

به نظر نمی‌رسد توییتر، تحت مالکیت ماسک، گام مهم‌تری برای مقابله با دستکاری پلتفرم توسط دولت آمریکا برداشته باشد.

هیچ عملیاتی مرتبط با دولت آمریکا به لیست توییتر اضافه نشده است و همانطور که فانگ اشاره کرد، حداقل یکی از حساب‌های مرتبط با CENTCOM، در حالی که هیچ افشاگری در مورد روابطش با دولت آمریکا ارائه نمی‌دهد، هنوز فعال است.

به‌طور عجیبی، به نظر می‌رسد که مدیریت جدید از الگوی تعیین شده توسط مدیران قبلی پیروی می‌کند: به‌اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به عملیات نفوذ با منابع خارجی، اما عدم تایید رسمی عملیات نفوذ تحت رهبری دولت آمریکا، اتخاذ گام‌هایی برای تعطیل کردن آن، یا افشای میزان یا محتوای دستکاری در پلتفرم.