loader image

جستجو

Does England financially support Iran's ideological progress1

جروزالم پست:
آیا انگلیس از پیشرفت ایدئولوژیک ایران حمایت مالی می‌کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود به‌ بررسی این سوال پرداخت که  آیا انگلیس از پیشرفت ایدئولوژیک ایران حمایت مالی می‌کند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود به‌قلم «کاترین شکدم» نوشت:طرفداران ایران در بریتانیا دیگر حمایت خود را از جمهوری اسلامی پنهان نمی‌کنند.

آن‌ها در حقیقت آنقدر جسور شده‌اند که اکنون با افتخار از نابودی و نسل‌کشی دفاع می‌کنند و آزادی بیان را را به سخره می‌گیرند.

در واقع اوضاع بسیار وخیم‌تر از یک‌ دوگانگی افکار است، زیرا به نظر می‌رسد اسلام‌گرایان از بودجه هنگفت مالی دولت برخوردار شده‌اند.

گزارشی با عنوان «شبکه‌های نفوذ ایران در بریتانیا: حسابرسی و تحلیل»، توسط انجمن هنری جکسون در ژوئن 2021 منتشر شد که به وضوح راه‌های متعددی را نشان داد که جمهوری اسلامی برای گسترش ردپای ایدئولوژیک خود، با سوءاستفاده از تعهد بریتانیا به چندفرهنگ‌گرایی شناسایی کرد تا به نابودی این فتنه کمک کند.

از زمانی که در این ماه خبری مبنی بر اینکه سلمان رشدی، نویسنده مشهور و مدافع آزادی بیان در حین شرکت در کنفرانسی در آمریکا مورد حمله قرار گرفت منتشر شد، به نظر می‌رسد که هم مردم و هم رسانه‌های بریتانیا متوجه واقعیت افراط‌گرایی اسلامی و آنچه ممکن است دست‌اندرکاران آن در سر بپرورانند، شده‌اند. دیگر نباید به آن‌ها اجازه داده شود تا این افکار را رواج دهند.

اکنون من «مسعود شادجره» -رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی مستقر در بریتانیا- را به شما معرفی می‌کنم. شادجره از حامیان بزرگ ایران و حکومت فقیه آن است.

«جرمی کوربین» -نخست‌وزیر پیشین- بهتر از همه می‌داند که او در زمان نخست‌وزیری خود به این گروه متشکل از حامیان حماس وام داد تا آن‌ها نیز بتوانند از آزادی بیان لذت ببرند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی که در بریتانیا به‌عنوان یک موسسه خیریه ثبت شده، ادعا می‌کند که خود یک سازمان غیردولتی مستقل، تحقیقاتی و حمایتی است که در راه عدالت برای همه مردم صرف‌نظر از پیشینه نژادی، اعتقادی یا سیاسی مبارزه می‌کند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی مانند ارباب ایرانی خود مبارزه‌اش را به عنوان مبارزه‌ای رهایی‌بخش در برابر بی‌عدالتی شروع کرده است. سازمان حقوق بشر اسلامی، در کنار تعداد بی‌شمار دیگری از سازمان‌های طرفدار نظام ایران، دریافت‌کننده معافیت‌های مالیاتی و کمک‌های دولتی بوده است.