loader image

جستجو

Israeli prime minister Naftali Bennett holds a press conference about the Covid-19, at HaKirya base in Tel Aviv, January 11, 2022. Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90 *** Local Caption *** אומיקרון
ראש הממשלה נפתלי בנט
מסיבת
עיתונאים
מדבר
קורונה
וירוס
גל
5

رسانه المانتیور:
بنت معماری منطقه‌ای را در ابوظبی توسعه می‌دهد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «المانیتور» در مطلب خود با اشاره به اینکه بنت معماری منطقه‌ای را در ابوظبی توسعه می‌‌دهد، تاکید کرد: معماری منطقه‌ای رمزی برای اتحاد ضدایرانی است که در ماه‌های اخیر بین اسرائیل و دولت‌های سنی در غرب‌آسیا شکل گرفته است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، رسانه المانتیور در مطلب خود به‌قلم «بن کاسپیت» نوشت: سفر سریع «نفتالی بنت» در روز 9 ژوئن به ابوظبی به وضوح نشان‌دهنده راهبرد اسرائیلی-آمریکایی برای ایجاد یک اتحاد بزرگ منطقه‌ای است که با تهدید ایران مواجه خواهد شد.

هر چه ائتلاف حکومتی آن‌ها بیشتر از هم بپاشد، نفتالی بنت و یائیر لاپید، ائتلاف و تفاهمات منطقه‌ای را در برابر تهدید فزاینده ایران تسریع می‌کنند.

بنت در روز 8 ژوئن برای دیدار با «محمد بن زاید آل نهیان» به امارات سفر کرد. در بیانیه رسمی ‌مشترک، به همکاری‌های اقتصادی و غیره اشاره شد و رهبران دو کشور همچنین درباره «پیشبرد معماری منطقه‌ای» و مسائل منطقه گفت‌وگو کردند.

«معماری منطقه‌ای» رمزی برای اتحاد ضدایرانی است که در ماه‌های اخیر بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی» و دولت‌های سنی در غرب‌آسیا شکل گرفته است که تاکنون در بیانیه‌های مختلف به آن اشاره شده است، اما عمدتاً به دور از چشم عموم اجرا شده است.

حتی در حالی که بنت و میزبان اماراتی‌اش در ابوظبی و در واشنگتن به طور غیرمستقیم به این «معماری» اشاره کردند، گروه‌های دوحزبی از قانونگذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان و سنا در 9 ژوئن قانونی را ارائه کردند که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد با اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، مصر، اردن و عربستان، امارات، بحرین، قطر، عمان، کویت و همچنین عراق در مورد توسعه و استقرار یک دفاع هوایی و موشکی یکپارچه علیه ایران همکاری کند.

گنجاندن عراق در این فهرست بسیاری از ناظران را شگفت‌زده کرد.

قانون بازدارندگی نیروهای دشمن و توانمندسازی دفاع ملی ظاهراً عمدتاً ماهیت اعلامی ‌و دیپلماتیک دارد و بودجه‌بندی نشده است.

این طرح برای تقویت همکاری بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و همسایگان عربش بر اساس توافقنامه 2020 آبراهام طراحی شده است و پنتاگون را قادر می‌سازد تا به این متحدان تا حد امکان در مکان‌یابی، شناسایی و دفاع در برابر هر وسیله‌ای که ایران و نیروهای نیابتی آن به آن‌ها وارد می‌کنند کمک کند.

این از پهپادهای انفجاری و مسلح گرفته تا موشک‌های بالستیک و کروز را شامل می‌شود. این سامانه پیچیده پدافند هوایی مشترک هزاران مایل در سراسر غرب‌آسیا را در بر می‌گیرد و به اعضای خود هشدارهای پیشرفته در سطح ابرقدرت ارائه می‌دهد.

بر اساس ارزیابی‌های مختلف، مرحله بعدی شامل کمک اسرائیل به متحدانش می‌شود که نه تنها تهدیدها را شناسایی کنند، بلکه آن‌ها را نیز رهگیری کنند.

یکی از ارزنده‌ترین ورودی‌های اسرائیلی سعودی‌ها، نفوذ آن در واشنگتن برای کمک به بازگرداندن مشروعیت ولیعهد محمد بن سلمان است.