loader image

جستجو

There is no substitute for direct diplomacy with Beijing2

العربیه:
جایگزینی برای دیپلماسی مستقیم با پکن وجود ندارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «العربیه» در گزارشی با اشاره به دیدار وزرای خارجه آمریکا و چین نوشت : بلینکن در آغاز صحبت خود تاکید کرد که جایگزینی برای دیپلماسی مستقیم با پکن وجود ندارد

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری العربیه گزارشی درباره دیدار وزرای خارجه آمریکا و چی منتشر کرد که در آن آمده است:

وزرای خارجه آمریکا و چین در تلاشی جدید برای کنترل تنش شدید جاری در مناسبات دو کشور، در نشستی کم‌سابقه در جزیره بالی اندونزی با هم دیدار کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آغاز دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در جزیره تفریحی بالی تاکید کرد که جایگزینی برای «دیپلماسی مستقیم» وجود ندارد.

بلینکن با ابراز امیدواری نسبت به «سازنده» بودن مذاکرات با همتای چینی‌اش، خاطرنشان کرد که «در مناسبات پیچیده و مهمی مانند رابطه آمریکا و چین، موارد زیادی برای بحث وجود دارد و ما خواستار گفت‌و‌گویی سازنده و ثمربخش هستیم».

وانگ یی نیز در ابتدای این نشست گفت که چین و آمریکا باید برای کاهش تنش فیمابین، «با هم» تلاش کنند.

وانگ افزود: «چین و آمریکا دو کشور بزرگ هستند، بنابراین، لازم است مناسبات عادی فیمابین را حفظ کنند».

وی با دعوت به «احترام متقابل دو کشور» اظهار داشت: «ما باید با هم تلاش کنیم تا اطمینان حاصل شود که این روابط در مسیر درست به پیش می‌رود».

در سایه بایکوت روسیه توسط غرب در پی تهاجم نظامی مسکو به اوکراین و با توجه به فضای بی‌اعتمادی فزاینده در اقتصاد جهانی، چین و آمریکا اقدامات محتاطانه‌ای را برای کنترل اختلافات متعدد فیمابین در پیش گرفته‌اند.