loader image

جستجو

European Commission President Ursula von der Leyen speaks during a media conference after a meeting of the College of Commissioners at EU headquarters in Brussels, Friday, June 17, 2022. Ukraine's request to join the European Union may advance Friday with a recommendation from the EU's executive arm that the war-torn country deserves to become a candidate for membership in the 27-nation bloc. (AP Photo/Geert Vanden Wijngaert)

صدای آمریکا:
حمایت کمیسیون اروپا از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا 

مرکز مطالعات سورین

چکیده

«صدای آمریکا» در گزارشی از حمایت کمیسیون اروپا از پیوستن اوکراین به اتحاد اروپا خبر داد و نوشت: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، بازوی اجرایی این اتحادیه از حمایت اعضای این کمیسیون از پیوستن هر چه سریعتر اوکراین به این نهاد خبر داده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ صدای آمریکا در گزارشی نوشت: در پی سفر سران چهار کشور اروپایی به اوکراین و دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، «اورزولا فون در لاین» -رئیس کمیسیون اروپا -گفت این نهاد از درخواست کی‌یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

اوکراین تنها چهار روز پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه در فوریه گذشته، درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از اتحادیه اروپا خواست تا با عضویت فوری کشورش موافقت کند.

پارلمان اروپا در آن زمان اگرچه از درخواست اوکراین حمایت کرد، اما گفت که این فرایندی زمان بر خواهد بود.

اکنون، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، بازوی اجرایی این اتحادیه از حمایت اعضای این کمیسیون از پیوستن هر چه سریعتر اوکراین به این نهاد خبر داده است.

اورزولا فون در لاین روز جمعه از اصلاحاتی که اوکراین قبل از جنگ برای مقابله با فساد، مهار نفوذ الیگارش‌‌ها و تقویت حقوق اقلیت‌ها انجام داده بود، تقدیر کرد و گفت که «ما می‌خواهیم نتایج را در صحنه ببینیم».

وی افزود: «همه ما می‌دانیم که اوکراینی‌ها برای چشم‌انداز اروپا آماده جان باختن هستند؛ ما می‌خواهیم آن‌ها با ما در اتحادیه اروپا زندگی کنند».

این اظهارات رئیس کمیسیون اروپا یک روز پس از سفر رهبران چهار کشور اروپایی به اوکراین به نشانه اعلام حمایت از کی‌یف بیان شد.