loader image

جستجو

FILE PHOTO: Former U.S. President Donald Trump speaks at a rally to support Republican candidates ahead of midterm elections, in Dayton, Ohio, U.S. November 7, 2022.  REUTERS/Gaelen Morse/

هیل:
درخواست ترامپ برای الغای قوانین انتخاباتی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «هیل» از درخواست ترامپ برای الغای قوانین انتخاباتی آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه هیل در گزارشی خبر داد:‌به دنبال انتشار اطلاعات دقیق‌تر در مورد نقش توییتر در سرکوب یک داستان درباره «هانتر بایدن» «دونالد ترامپ» -رئیس‌جمهوری آمریکا- خاتمه قوانین قانون اساسی در مورد انتخابات را برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 خواستار شد.

ترامپ در سایت «سوشیال تروث» متعلق به خود نوشت: پس با افشای تقلب و فریبکاری گسترده در همکاری نزدیک با شرکت‌های فناوری بزرگ، کمیته ملی دموکرات و حزب دموکرات، آیا نتایج انتخابات ریاست‌‌جمهوری 2020 را کنار می‌گذارید و برنده محق را اعلام می‌کنید یا اینکه انتخابات جدید برگزار خواهید کرد؟

رییس‌جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: تقلب‌های گسترده از این نوع و با این حجم، اجازه خاتمه تمامی قوانین و ضوابط و بندهایی را که حتی در قانون اساسی آورده شده، می‌دهد.

بنیانگذاران بزرگ ما خواهان انتخابات دروغین و تقلبی نبوده و از آن چشم‌‌پوشی نمی‌کردند.

ترامپ به این موضوع اشاره کرد که «ایلان ماسک» -مالک توییتر- اطلاعاتی درباره نقش این شبکه اجتماعی در محدود کردن دسترسی به روایاتی درباره هانتر بایدن  پسر رئیس‌‌جمهوری آمریکا در انتخابات پیشین منتشر کرد.

نیویورک پست در گزارشی فاش کرده است که درباره انتشار محتوای داخلی ایمیل‌های توئیتری هانتر بایدن که در لپ‌تاپ وی یافت شده بود، تاملی وجود داشته است.

«اندرو بیتس» -سخنگوی کاخ سفید- نیز در واکنش به ترامپ گفت: قانون اساسی آمریکا یک سند مقدس است که برای بیش از 200 سال تضمین کرده آزادی و حاکمیت قانون در کشور غالب است.

این یک اثر تاریخی نهایی برای تمامی آمریکایی‌هایی است که برای شکست حاکمان ظالمی که از قدرت خود سوء‌ استفاده کردند و حقوق اساسی را زیر پا گذاشتند، جان خود را از دست دادند.