loader image

جستجو

Who will be the next chief of staff of the Israeli army

والا:
رئیس بعدی ستاد ارتش اسرائیل  چه کسی خواهد بود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «والا» در گزارش ‌ جدید خود به بررسی این سوال پرداخت که رییس بعدی ستاد ارتش اسرائیل چه کسی خواهد بود؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه والا در گزارش جدید خود نوشت:«بنی گانتز» -وزیر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، رقابت پر پیچ و خم را برای تصدی پست رئیس ستاد ارتش تجربه کرده است، اما این بار این روند به او بستگی دارد.

نامزدهای این سمت عبارتند از: -معاون فعلی ستاد ارتش -«سرلشکرهرتزلی هالوی»، -سلف وی- «سرلشکرایال زامیر» و -فرمانده سابق نیروی زمینی- «سرلشکر یوئل استریک. زامیر» 56 ساله در دوره قبل به دلیل محبت «بنیامین نتانیاهو» -نخست‌وزیر سابق- تقریباً به عنوان رئیس دفتر انتخاب شد، اما برای ادامه تحصیل به سوی آمریکا پرواز کرد.


از سوی دیگر، فعالیت استریک در این کار کمی‌ بیشتر طول کشید و برنامه‌هایی را که ستاد کل در سال‌های اخیر روی آن کار می‌کرد، اجرا نمود و همچنین برای تحصیل به آمریکا رفت.


هالوی برتری آشکاری نسبت به دو نامزد اول دارد، اما دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند کاسه را بچرخاند و پایان همه چیز هنوز باز است.


هالوی با پوشیدن کلاه قرمز، کار نظامی‌خود را با چتر نجات، فرماندهی گشت ستاد کل ارتش، تیپ چتربازان و فرمانده تشکیلات گالیل در مرز لبنان آغاز کرد.


«نتانیاهو» -نخست‌وزیر وقت- هالوی را به‌عنوان منشی نظامی‌خود می‌خواست، اما «گانتز» -رئیس وقت ستاد ارتش- به شدت با این درخواست مخالفت کرد و خواستار منصوب شدن هالوی به‌عنوان فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد شد.


در آخر هم همین اتفاق افتاد. به جای او، ایال زامیر، رئیس ستاد ارتش به‌عنوان دبیرکل انتخاب شد.


نامزد دوم سرلشکر ایال زامیر است که معاون اول رئیس ستاد ارتش بود و به همین دلیل نسبت به سرلشکر استریک امتیاز اضافی دارد.

زامیر یک افسر زرهی به معنای کامل است، از رزمنده تا سرتیپ 7 در جنگ دوم لبنان.