loader image

جستجو

کشته شدن 4 سرکرده داعش در عملیات الحشد الشعبی در موصل

کشته شدن 4 سرکرده داعش در عملیات الحشد الشعبی در موصل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «بغداد الیوم» در گزارش خود از کشته شدن 4 سرکرده داعش در عملیات الحشد الشعبی در موصل، خبر داد و نوشت: الحشد الشعبی و نیروهای پلیس عراق، خرداد ماه گذشته یک عملیات امنیتی را در شهرستان «الدور» در شرق «صلاح‌الدین» آغاز کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه بغداد الیوم در گزارش خود خبر داد: ستاد عملیات نینوی در سازمان الحشد الشعبی خبر داد که در جریان کمین نیروهای این سازمان علیه گروه تروریستی داعش، چهار نفر از سرکرده‌های این گروه کشته شده‌اند.

الحشد با بیان اینکه این تروریست‌ها در شهر موصل از پای درآمده‌اند، خبر داد که شمار دیگری از عناصر این گروه تروریستی زخمی شده‌اند و عملیات هم ادامه دارد.

در همین ارتباط، الحشد الشعبی و نیروهای پلیس عراق، خرداد ماه گذشته یک عملیات امنیتی را در شهرستان «الدور» در شرق «صلاح‌الدین» آغاز کردند.

بر اساس بیانیه الحشد الشعبی، نیروهای مشترک پلیس و الحشد الشعبی به‌منظور جستجوی لانه‌های گروه تروریستی داعش در شهرستان الدور، عملیات تفتیش انجام دادند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده که هدف از عملیات مذکور، پایان دادن با پایگاه‌های داعش در منطقه مذکور است.

سرویس اطلاعات عراق هم از یک عملیات گسترده در بغداد علیه گروه تروریستی داعش خبر داد و تأکید کرد، در راستای دستاوردهای سرویس اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق در خصوص مبارزه با داعش و تعقیب عناصر این گروه، نیروهای اطلاعاتی، در بغداد عملیاتی انجام دادند.

در بین افراد بازداشتی باید به سرکرده‌های ارشدی مانند«ابو سفانة»، «ابو عمر» و «ابو مصعب» اشاره کرد. این افراد در جریان چند کمین بازداشت شدند.

در همین راستا، «عدی عبد الهادی» از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح عراق تأکید کرد، نقش الحشد اللشعبی در عرصه امنیتی عراق، مهم و بسیار کارآمد است؛ به ویژه در مناطق آزادشده‌ای که در مبارزه با تروریسم، با مشکلات بزرگتری روبروست.