loader image

جستجو

Failure to reach a nuclear deal with Iran will have a negative impact on regional security2

العربیه:
عدم توافق هسته‌ای با ایران بر امنیت منطقه تاثیر منفی خواهد گذاشت

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «العربیه» در گزارش خود به‌نقل از نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین،‌ نوشت: هرگونه جایگزینی برای توافق هسته‌ای با ایران بر امنیت منطقه‌ای تاثیر منفی خواهد گذاشت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه العربیه در گزارش خود خبر داد:  «میخائیل اولیانوف» در توئیتی نوشت که «اخیراً ایران چندین بار برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین به‌منظور احیای برجام اعلام آمادگی کرده و به درستی نشان داد که توپ در زمین غرب است».

در پاسخ به این توئیت، «جاشوآ زارکا» -معاون استراتژیک وزارت خارجه اسرائیل- نیز پاسخ داد که «آن‌ها (مقامات جمهوری اسلامی) دروغ می‌گویند».
در پاسخ به این اظهارنظر مقام دیپلماتیک اسرائیلی نیز، اولیانوف نوشت: «قطعا تلاش‌های دیپلماتیک هنوز تمام نشده است (البته اگر اراده سیاسی مربوطه وجود داشته باشد».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین،‌ در ادامه توئیت خود در پیامی هشدارآمیز گفت:«هرگونه جایگزینی برای برجام می‌تواند پیامدهای بسیار منفی برای امنیت منطقه داشته باشد».

اولیانوف در حالی این اظهارات را بیان کرده که با روی کار آمدن دولت جدید در اسرائيل(رژیم صهیونیستی) وزرای دفاع و امور خارجه این کشور و نخست‌وزیر جدید آن بر تعهد خود به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌ هسته‌ای تاکید کرده است.