loader image

جستجو

Biden's satisfaction with the participation rate in the US elections1

رویترز:
  رضایت بایدن از میزان مشارکت در انتخابات آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارش تازه خود از رضایت بایدن از میزان مشارکت در انتخابات آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری رویترز در گزارش تازه خود نوشت: به دنبال آن که دموکرات‌ها کنترل مجلس سنای آمریکا را در اختیار گرفتند، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد از میزان مشارکت در انتخابات میاندوره‌ای این کشور بسیار راضی و خرسند است.

پس از آن که «کاترین کورتز ماستو» -سناتور دموکرات در ایالت کلیدی نوادا- به پیروزی رسید و توانست «آدام لاکسالت» -نامزد جمهوری‌خواه مورد حمایت دونالد ترامپ- رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را شکست دهد.

جو بایدن در آستانه اجلاس شرق آسیا در گفت و گو با خبرنگاران در کامبوج اعلام کرد میزان مشارکت در این انتخابات منعکس‌کننده شایستگی نامزدهایی بود که حزب وی برای رقابت در انتخابات معرفی کرده بود.

جو بایدن گفت: اکنون ما بر ایالت جورجیا متمرکز شده‌ایم. احساس خوبی درباره موقعیت کنونی خود داریم و من بسیار خوشبین هستم.

بار دیگر از میزان مشارکت در انتخابات متعجب نیستم بلکه بسیار راضی و خرسندم و گمان می‌کنم این امر شایستگی نامزدهای ما را نشان می‌دهد.

سرنوشت مجلس نمایندگان هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

جو بایدن انتخابات میاندوره‌ای را به عنوان آزمونی برای دموکراسی در آمریکا در برهه‌ای معرفی کرده بود که صدها نامزد جمهوری‌خواه از ادعای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا درباره سرقت آراء انتخابات سال 2020 حمایت کردند.

دموکرات‌ها همچنین نامزدهای جمهوری‌خواه را در میشیگان و آریزونا که از ادعای دروغ ترامپ حمایت کرده بودند و می‌خواستند بالاترین مقام‌های انتخاباتی ایالت خود باشند، شکست دادند.

با عملکرد ضعیف جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه، حتی اگر کنترل اکثریت محدود مجلس نمایندگان را به دست بیاورند، ترامپ به دلیل تقویت نامزدهایی که قادر به جلب نظر رای‌دهندگان گسترده نیستند، مقصر شناخته شده است.

شکست جمهوری‌خواهان در جورجیا می‌تواند محبوبیت ترامپ را بیشتر کاهش دهد زیرا مشاوران می‌گویند که او در نظر دارد در این هفته سومین نامزدی برای ریاست جمهوری 2024 را اعلام کند.